Gå til innhold

Legge om kostholdet


Anbefalte innlegg

Jeg har til tider et ganske så usunt kosthold, og jeg får i meg altfor mye Kcal enn hva jeg forbrenner.

 

Morgenen (07.50) : Glass appelsinjuice/farris + et halvt veldig grovt knekkebrød.

 

Skolelunchen(11.00): Ca annenhver dag en stor hvetebolle (Riktignok bakt i steinovn på et bakeri) med brunost + vann (som oftest farris), ellers spiser jeg varmmat fra varmdisken på Mega.

Blir også ofte en 2dl med vanlig svart kaffe uten melk og sukker her.

 

Når jeg kommer hjem(15.30) :Ofte en salat, Fjordland Karbonader, lett risgrøten osv, men stort sett en helt vanlig hjemmelaget middag, men den er som oftest ganske så sunn da min mor er en helsefanatiker.

 

Fram til kvelds : (Fra 17.00-22.00)Tar ofte 2 frukter ut mot kvelden, og det hender jeg spiser litt junkfood (maks 1 gang i uken dog), ellers er det ofte brødskiver eller oppvarmet middag om det er noe igjen.

Kanskje litt sjokolade en gang iblant også , ca hver 3. dag eller noe (f.eks. en sportlunch)

 

I helgene blir det en 1-2 glass med brus, og som oftest en pakke sørlandschips og noe smågodt.

 

Det bør også nevnes at jeg ikke trener, men har planer om å begynne med dette nå snart.

Jeg er ca 1.80 høy, og 73 kg så jeg er litt kraftig av meg og har en liten hengemage jeg tenkte meg å trene bort i løpet av sommeren.

 

Jeg hadde egentlig tenkt å bytte ut skolelunchen min med kun grove knekkebrød + vann ,og prøve å spise noen knekkebrød hver andre time, og kutte ut brusen+ godteriet i helgene til det minimume.

 

Nb: Jeg er ikke ute etter å miste kiloene, men rett og slett bygge muskler bedre og kanskje få mer energi utover dagen, kanskje få en flat mage også etter en stund ? :)

Er det da noen som har tilbakemeldinger på dette ?

Endret av 3nity
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

RYP

 

Du kan godt endre på kostholdet, men skal du "bygge muskler" som du nevner ved trening så må du ha et kcal overskudd og da må du spise mye mer en nå.

Kanskje det beste er å komme igang med treningen, for eks med RYP.

Eller så må du lage to endringer, en frem til trening hvor du ikke trener som nå og så en etter du har begynnt med treningen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...