Gjest Skrevet 27. mars 2009 Del Skrevet 27. mars 2009 Hei! IO.StreamReader fungerer ikke å lese en tekstfil fra en nettside og så skal den ta alle linjene i tekstfilen og overføre den til listbox1. Har fått det til men den fungerer ikke med nettside, hva nå? Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 27. mars 2009 Del Skrevet 27. mars 2009 WebClient brukes til å lese filer fra en webside (bruk DownloadString hvis det er en teksfil du skal laste ned) Hvis du skal streame bruker du System.Net.Sockets.NetworkStream, men da må du lage hele HTTP klienten manuelt. Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 27. mars 2009 Del Skrevet 27. mars 2009 Bruker allerede WebClient til å laste ned *.rar filene som i min forrige tråd. Men det betyr at jeg kan laste ned filen og lagre den internet explorer sin temp folder? Og hva URL-en for temp folder? Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 Som sagt, bruker du DownloadString på WebClient laster den ned en tekstfil og returnerer den som en string. Bruk System.IO.Path.GetTempPath() for å finne midlertidig mappe System.IO.Path.GetTempFile() gir deg en midlertidig fil som ikke kolliderer med filnavnet til andre filer i temp mappen. Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 Siden jeg ikke er noe kjempe koder, har du lyst til å gi et eksempel? Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 Dim client As New WebClient() TextBox1.Text = client.DownloadString("http://www.vg.no") Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 Takk for svar, men innen du hadde svart så hadde jeg løst den med: Net.HttpWebRequest (for å hente den) IO.StreamReader (for å lese av filen) Men nå har et problem kommet opp. Når brukeren har valgt at den filen skal vises i listbox1 så kan brukeren legg den til enda engang noe som betyr at listbox1 blir veldig lang =( Ønsker at den kun kan legges til en gang. BTW, brukeren velger hvilken fil han lese fra i combobox1 også vises det i listbox1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå