Mykos Skrevet 27. mars 2009 Del Skrevet 27. mars 2009 Hei Jeg har følgende PC: https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=93412 Jeg har koblet vifta til CPU kjøleren til CPU_FAN. Skal jeg kople noe til: PWR_FAN, CHA_FAN1 eller CHA_FAN2? Kan noen forklare meg hva disse er til, om jeg skal kople noe til dem og i såfall hva? Takk Mykos Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 27. mars 2009 Del Skrevet 27. mars 2009 De andre XXX_fan-kontaktene er vanlige viftekontakter. Du bør koble til noen ekstra vifter utenom cpu-vifta for å få tilstrekkelig luftstrøm gjennom kabinettet, men du må ikke. Lenke til kommentar
Mykos Skrevet 27. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2009 (endret) De andre XXX_fan-kontaktene er vanlige viftekontakter. Du bør koble til noen ekstra vifter utenom cpu-vifta for å få tilstrekkelig luftstrøm gjennom kabinettet, men du må ikke. Det er 4 vifter i selve kabinettet Antec 900. Disse viftene har strømkontakt og hastighet-switch. Strømkontaktene er koplet til kablene fra strømforsyningen. Skal jeg kople noe til HK da? Må jeg f.eks. kople strøm til PWR_FAN for å få strøm på CPU_FAN? EDIT: Jeg ser også at en av de tre SATA kablene som fulgte med HK er mindre enn de to andre, hvilke kabler skal i HDD og hvilke skal i DVD brenner? EDIT2: Leste på nytt nå og så på kontaktene så jeg regner med at jeg oppfattet det rett med at ingenting trenger å koples i disse 3 kontaktene i mitt tilfelle. Kan noen svare på SATA spørsmålet? Endret 27. mars 2009 av Mykos Lenke til kommentar
007CD Skrevet 27. mars 2009 Del Skrevet 27. mars 2009 SATA kabler er SATA kabler. Du kobler de der du har lyst, så enkelt er det. Passer de ikke, så går det ikke, så enkelt er det. Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 27. mars 2009 Del Skrevet 27. mars 2009 Det er 4 vifter i selve kabinettet Antec 900. Disse viftene har strømkontakt og hastighet-switch. Strømkontaktene er koplet til kablene fra strømforsyningen. Skal jeg kople noe til HK da? Må jeg f.eks. kople strøm til PWR_FAN for å få strøm på CPU_FAN? Nei, da er det ikke nødvendig å koble noen andre vifter til hovedkortet. PWR_FAN er (noe usikker) er en kontakt hvor du kan koble til viften som står i strømforsyningen slik at du kan lese av rpm o.l. Du trenger ikke å koble til denne. EDIT: Jeg ser også at en av de tre SATA kablene som fulgte med HK er mindre enn de to andre, hvilke kabler skal i HDD og hvilke skal i DVD brenner? Hm, "hvordan" mindre mener du (eventuelt bilde for å vise?)? S-ATA-kabler er etter hva jeg vet identiske så det spiller ingen rolle hvilken du kobler til HDD og DVD. Lenke til kommentar
Mykos Skrevet 27. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2009 Beklager om jeg var litt uklar. Selve kabelen er litt tynnere enn de andre, dette har ingenting å si? Lenke til kommentar
007CD Skrevet 27. mars 2009 Del Skrevet 27. mars 2009 (endret) Det eneste som spiller noen rolle er selve PLUGGEN. Er denne feil og at den ikke passer så er det feil, men ellers? Nei. Er bare å koble til du blir gul og blå og svart og grønn. Endret 27. mars 2009 av 007CD Lenke til kommentar
Mykos Skrevet 27. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2009 Det eneste som spiller noen rolle er selve PLUGGEN.Er denne feil og at den ikke passer så er det feil, men ellers? Nei. Er bare å koble til du blir gul og blå og svart og grønn. Takk skal du ha, her skal det kobles, stripses og teipes Selve pluggen er forresten helt lik Trodde kanskje at det var noe forskjell på hvilken hastighet kablene klarte Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå