Gå til innhold

Analog Pentax diskusjonstråd - Alt om analoge Pentax-kamera

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det var like før jeg ble den (u)heldige eier av en Pentax 645. Heldigvis var det en som kom med et høyere bud :w00t:

Trur jeg holder meg til småbildeformatet og ser hvordan det går før jeg begynner å gå til innkjøp av mellomformat utstyr og tilhørende skanner etc. Den derre ebay'en er værre enn spillegalskap :scared:

Lenke til kommentar
Pentax 6x7 er mellomformatkamera og ikkje storformat. Negativformatet du får der er 6 x 7 cm, medan på storformatkamera vert negativformatet målt i tommar, 4" x 5" og 10" x 8" er vel vanlege format i den klassen.

Der ser du hvor mye peiling jeg har på emnet :) Antok bare at det var det som var større enn 645 (for det er 67 sant?) var storformat. Men da lærte jeg noe nytt idag og..

Endret av Ageurk
Lenke til kommentar
Jau, jau... Nå her jeg blitt en Pentax'aner, igjen :)

Fikk en Pentax ME i postkassa idag. Ble litt forskrekket. Den er jo halvautomatisk! :wow:

kjempe kamera som kostet meg $9,99 + $19 i porto. Ca. 170kr :woot:

Og om du går lei av det kan du bare sende det til meg igjen... Gitt at det er fullt funksjonelt :p

Jeg har snart ventet 6 mnd på en Super A fra keh :hrm:

Har per idag bare analoge kamera med en eller form for hoste / kløe / irriterende utslett.

Lenke til kommentar

hehe... denne gangen beholder jeg det. Har også kjøpt en Pentax ZX-50 i meget bra stand til $20. Ebay er skadelig for lommeboka, men det er morsomt å få brukbare ting på så lave bud. Skulle gjerne hatt et FA objektiv til den, synd de er så kostbare forhold til M-optikk :(

Lenke til kommentar
Det var lenge! Eg kjøpte litt stæsj derifrå før jul, og det tok ikkje mange vekene før det kom i posten. :hmm:

Har dårlig erfaring. Kjøpte et kamerahus forrige sommer. Da det kom fram hadde det brukket fatning og var ikke mulig å bruke. Jeg kunne få et nytt kamera med kjøpssummen trukket fra (men ikke moms og fortollingsgebyr som jeg også har betalt). Jeg valgte å betale ekstra for et annet kamerahus (Super A) og det glemte de sende. Etter purring så ser det ut som om de nå har sendt en pakke. Fikk hentelapp igår. Har 4 analoge dysfunksjonelle Pentax-hus og trenger ikke et femte. De er imidlertid ganske så flinke på å sende kataloger...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...