Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Heimelakkering av R32-styling til Golf GTI 2001mod

Anbefalte innlegg

Skal lakker R32-bodykit (front bumper, rear bumper , 2 sideskjørt og takspoiler) i sølv (fargekode: LA7W-------- RD). Har sprøytelakeringsutstyr sjølv, treng derfor berre lakk og ev. grunning. Kor mykje lakk trengst og kvar bør eg kjøpe den?

Endret av Yoda211
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
Skal lakker R32-bodykit (front bumper, rear bumper , 2 sideskjørt og takspoiler) i sølv (fargekode: LA7W-------- RD). Har sprøytelakeringsutstyr sjølv, treng derfor berre lakk og ev. grunning. Kor mykje lakk trengst og kvar bør eg kjøpe den?

Hei

Du kjøper grunning hos fargehandelen. tror det holder med 1.2l lakk totalt, ferdig blandet med binder og tynner.

Lenke til kommentar

Jeg brukte en halv liter ferdig vannbase på forskjerm og frontfanger, samt 0.4 l klarlakk. Vil tippe du trenger rett over literen. Husk plastgrunning hvis det er laget av plastikk. Sølvafarget, sant? Visstnok et helvete å matche fargen; en kamerat av meg ble påkjørt bakfra i sin golf, og da ble hele bilen opplakkert. :)

Blir bra med R32-kit da.

Lenke til kommentar

Det er flere forskjellige varianter av samme fargekode ja, har selv en sølvgrå golf og siste jeg var for å få lakkert noen deler så hadde lakkverkstedet seks forskjellige fargeprøver av min fargekode. :wee:

Ganske stor forskjell også, min har en veldig varm gråfarge, mye gult i seg.

Når det gjelder bodykittet, kjøp orginalt. ;)

Lenke til kommentar

Kjøpte body-kiten billig på e-bay, så kvaliteten er vel så som så. Den er lagd av glasfiber, og trur den er ferdig grunna, sjølv om dette ikkje gikk klart fram i salgsanonse. Trur eg kjøper lakk hos ein lakkverkstad så eg er sikker på eg får rett fargenøyanse av sølvfargen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...