Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Felger til Toyota Aygo

Anbefalte innlegg

Hallå!

Jeg har en Toyota Aygo som går sommeren i møte med stusselige stålfelger, og det synes jeg er for galt.

Problemet er bare at jeg synes utvalget i alu-felger er nokså snevert, ihvertfall til min bilmodell.

Finner fryktelig lite jeg synes er pent, og som samtidig er tilgjengelig til bilen min.

Noen som har tips?

Vurderer sterkt å gå fra 155/65R14 til 195/45R15, men er en smule redd for bivirkningene. Alternativ dimensjon er 185/55R14, noe som visstnok skal være det beste i forhold til komfort/veigrep i følge et engelsk forum jeg følger med på.

Derfor er jeg åpen for forslag både på 14- og 15-toms felger, og ikke minst hvor jeg kan få tak i dem.

Takk på forhånd :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Jeg har sett på Interdekk, og der har de et par som kanskje kan være aktuelle.

Så da blir spørsmålet om man skal gå opp til 15" eller fortsette på 14"?

195/45R15 føles egentlig ut som litt overkill på en så liten bil, men herre min skaper så morsom den vil bli å kjøre. Til og med på originaldimensjonen er bilen kvikk og rask rundt svingene.

Lenke til kommentar
195/45R15 føles egentlig ut som litt overkill på en så liten bil, men herre min skaper så morsom den vil bli å kjøre. Til og med på originaldimensjonen er bilen kvikk og rask rundt svingene.

Hvor mange hester har Aygo'en ? 40-50 ?

Spørs om diesel eller bensin. Bensin har vel rundt 70 tror jeg. 68 mener jeg å huske. Og rundt 50hk når det er diesel

Edit--> zoomzoom: finner du felger som kler bilen godt ville jeg tatt 15". Så blir det litt mer sporty look. Min mening

Endret av black_sheep
Lenke til kommentar

Den har 68 ivrige hester.

Nå er jeg mer ute etter en optimalisering av kjøreegenskapene fremfor sporty look.

Toyota har utstyrt bilen med altfor smale dekk i forhold til formen på bilen.

Akkurat nå ligner den litt på en trillebår :laugh:

Lenke til kommentar
Den har 68 ivrige hester.

Nå er jeg mer ute etter en optimalisering av kjøreegenskapene fremfor sporty look.

Toyota har utstyrt bilen med altfor smale dekk i forhold til formen på bilen.

Akkurat nå ligner den litt på en trillebår :laugh:

Breddere dekk på en slik bil vil ikke gi deg noen andre fysiske fordeler enn en tommere lommebok. Visuelt vil det kunne gi samme effekt som en spoiler på en Lada, altså en smule harry.

Endret av Spartan
Lenke til kommentar
Litt klønete formulert som vanlig, men det jeg mente var at bredere dekk vil føre til økt rullemotstand. Vil det da føre til at bilen får tregere aksellerasjon?

Aha, skjønner tankegangen :) Så lenge du holder deg innenfor +-5% regelen så tror jeg ikke det vil være noen sak.

Men jeg syns du kunne satt på det største som gikk. Det blir jo med en gang så mye bedre å se på. Hvordan farge har du på bilen?

Endret av black_sheep
Lenke til kommentar
Litt klønete formulert som vanlig, men det jeg mente var at bredere dekk vil føre til økt rullemotstand. Vil det da føre til at bilen får tregere aksellerasjon?

Du får ikke bare økt rullemotstand, men også tyngre hjul, som tilsammen gjør det tyngre for motoren å dra hjulene rundt. Du vil også få større luftmotstand med bredere hjul

Men så har jo Aygo sykkeldekk.... 185 bredde på 6x15 felger tror jeg gjør susen.

Av de felgene du har valgt ut syns jeg nr.1 passer best, de andre passer ikke utseendemessig til din type bil... Det er min mening. De gir lite innsyn til bremsene dine, som sikkert ikke er noe å skryte av. Åpne felger vil se helt feil ut.

Endret av RCP-88
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...