zoomzoom Skrevet 27. mars 2009 Del Skrevet 27. mars 2009 Hallå! Jeg har en Toyota Aygo som går sommeren i møte med stusselige stålfelger, og det synes jeg er for galt. Problemet er bare at jeg synes utvalget i alu-felger er nokså snevert, ihvertfall til min bilmodell. Finner fryktelig lite jeg synes er pent, og som samtidig er tilgjengelig til bilen min. Noen som har tips? Vurderer sterkt å gå fra 155/65R14 til 195/45R15, men er en smule redd for bivirkningene. Alternativ dimensjon er 185/55R14, noe som visstnok skal være det beste i forhold til komfort/veigrep i følge et engelsk forum jeg følger med på. Derfor er jeg åpen for forslag både på 14- og 15-toms felger, og ikke minst hvor jeg kan få tak i dem. Takk på forhånd Lenke til kommentar
black_sheep Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 Vet ikke helt hvor du har kikka fra før av jeg, men: StreetDesign Sharif's felgvelger Martins. Denne er ganske genial. Selv om utvalget ikke er er all verden Felgimport Interdekk Noe å kikke på Lenke til kommentar
zoomzoom Skrevet 11. april 2009 Forfatter Del Skrevet 11. april 2009 Jeg har sett på Interdekk, og der har de et par som kanskje kan være aktuelle. Så da blir spørsmålet om man skal gå opp til 15" eller fortsette på 14"? 195/45R15 føles egentlig ut som litt overkill på en så liten bil, men herre min skaper så morsom den vil bli å kjøre. Til og med på originaldimensjonen er bilen kvikk og rask rundt svingene. Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 11. april 2009 Del Skrevet 11. april 2009 195/45R15 føles egentlig ut som litt overkill på en så liten bil, men herre min skaper så morsom den vil bli å kjøre. Til og med på originaldimensjonen er bilen kvikk og rask rundt svingene. Hvor mange hester har Aygo'en ? 40-50 ? Lenke til kommentar
black_sheep Skrevet 12. april 2009 Del Skrevet 12. april 2009 (endret) 195/45R15 føles egentlig ut som litt overkill på en så liten bil, men herre min skaper så morsom den vil bli å kjøre. Til og med på originaldimensjonen er bilen kvikk og rask rundt svingene. Hvor mange hester har Aygo'en ? 40-50 ? Spørs om diesel eller bensin. Bensin har vel rundt 70 tror jeg. 68 mener jeg å huske. Og rundt 50hk når det er diesel Edit--> zoomzoom: finner du felger som kler bilen godt ville jeg tatt 15". Så blir det litt mer sporty look. Min mening Endret 12. april 2009 av black_sheep Lenke til kommentar
zoomzoom Skrevet 12. april 2009 Forfatter Del Skrevet 12. april 2009 Den har 68 ivrige hester. Nå er jeg mer ute etter en optimalisering av kjøreegenskapene fremfor sporty look. Toyota har utstyrt bilen med altfor smale dekk i forhold til formen på bilen. Akkurat nå ligner den litt på en trillebår Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 12. april 2009 Del Skrevet 12. april 2009 (endret) Den har 68 ivrige hester. Nå er jeg mer ute etter en optimalisering av kjøreegenskapene fremfor sporty look. Toyota har utstyrt bilen med altfor smale dekk i forhold til formen på bilen. Akkurat nå ligner den litt på en trillebår Breddere dekk på en slik bil vil ikke gi deg noen andre fysiske fordeler enn en tommere lommebok. Visuelt vil det kunne gi samme effekt som en spoiler på en Lada, altså en smule harry. Endret 12. april 2009 av Spartan Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 Der er jeg uenig med Spartan. Å gå til 185 tviler jeg på vil gi deg noe negativ oppmerksomhet. Det er ikke SÅ bredt og usannsynlig. Lenke til kommentar
Galskap Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 Kjører med 16" på min Aygo. 205/45 - 16. Ikke helt lovlig men du verden så mye bedre det ser ut. Tenkte å se om jeg får tak i dekk med mindre profil for å komme under +-5% regelen. Lenke til kommentar
zoomzoom Skrevet 17. april 2009 Forfatter Del Skrevet 17. april 2009 Blir ikke 16" fryktelig ukomfortabelt? Mistenker at bilen vil bli mye seigere å få i gang med bredere dekk? Lenke til kommentar
black_sheep Skrevet 18. april 2009 Del Skrevet 18. april 2009 Blir ikke 16" fryktelig ukomfortabelt? Mistenker at bilen vil bli mye seigere å få i gang med bredere dekk? Hva mente du med den siste linja der ? Lenke til kommentar
zoomzoom Skrevet 18. april 2009 Forfatter Del Skrevet 18. april 2009 Litt klønete formulert som vanlig, men det jeg mente var at bredere dekk vil føre til økt rullemotstand. Vil det da føre til at bilen får tregere aksellerasjon? Lenke til kommentar
black_sheep Skrevet 18. april 2009 Del Skrevet 18. april 2009 (endret) Litt klønete formulert som vanlig, men det jeg mente var at bredere dekk vil føre til økt rullemotstand. Vil det da føre til at bilen får tregere aksellerasjon? Aha, skjønner tankegangen Så lenge du holder deg innenfor +-5% regelen så tror jeg ikke det vil være noen sak. Men jeg syns du kunne satt på det største som gikk. Det blir jo med en gang så mye bedre å se på. Hvordan farge har du på bilen? Endret 18. april 2009 av black_sheep Lenke til kommentar
zoomzoom Skrevet 19. april 2009 Forfatter Del Skrevet 19. april 2009 Den har en farge som kalles reflective blue. Ser omtrent slik ut: Derfor har jeg utelukket sorte felger. Men jeg har sett på disse to som kanditater: I tillegg til en veldig enkel femeiket felg. Lenke til kommentar
black_sheep Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 Nr. 1 var min favoritt. btw, fet farge Lenke til kommentar
Chevelle Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 Syntes nr 2 er den som ville ha passet best til din bil. Lenke til kommentar
РЦП-88 Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 (endret) Litt klønete formulert som vanlig, men det jeg mente var at bredere dekk vil føre til økt rullemotstand. Vil det da føre til at bilen får tregere aksellerasjon? Du får ikke bare økt rullemotstand, men også tyngre hjul, som tilsammen gjør det tyngre for motoren å dra hjulene rundt. Du vil også få større luftmotstand med bredere hjul Men så har jo Aygo sykkeldekk.... 185 bredde på 6x15 felger tror jeg gjør susen. Av de felgene du har valgt ut syns jeg nr.1 passer best, de andre passer ikke utseendemessig til din type bil... Det er min mening. De gir lite innsyn til bremsene dine, som sikkert ikke er noe å skryte av. Åpne felger vil se helt feil ut. Endret 19. april 2009 av RCP-88 Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 Nummer to, nummer to, nummer to! Nummer en er så standard... Lenke til kommentar
epifant Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 (endret) TR Motorsport C1? $99 pr stk (7x15", 5.9 kg) fra Tirerack.com. Det finnes riktignok lettere felger, men de koster ikke $99 pr stk... Endret 20. april 2009 av epifant Lenke til kommentar
РЦП-88 Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 Nummer to, nummer to, nummer to! Nummer en er så standard... Kjedelig bil skal ha kjedelige felger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå