Lami Skrevet 27. mars 2009 Del Skrevet 27. mars 2009 Hjelp meg folkens.. Når jeg følger denne guiden for å utvide nettleseren så stresser jeg med ComboBoxen. Når jeg har debugget den og skriver noe i comboboxen, 'www.diskusjon.no' og trykker 'Gå' som da er inneholder kodene: WebBrowser1.Navigate(ComboBox1.Text)ComboBox1.Items.Add(ComboBox1.Text) skjer det ingenting. Sellom jeg skriver 'http://www.diskusjon.no' så skjer det ingenting. Hva har jeg gjort galt? Lenke til kommentar
TeisL Skrevet 27. mars 2009 Del Skrevet 27. mars 2009 Hjelp meg folkens.. Når jeg følger denne guiden for å utvide nettleseren så stresser jeg med ComboBoxen. Når jeg har debugget den og skriver noe i comboboxen, 'www.diskusjon.no' og trykker 'Gå' som da er inneholder kodene: WebBrowser1.Navigate(ComboBox1.Text)ComboBox1.Items.Add(ComboBox1.Text) skjer det ingenting. Sellom jeg skriver 'http://www.diskusjon.no' så skjer det ingenting. Hva har jeg gjort galt? Heisann, her skal all koden din være rett (sjekket forsikkerets skyld med å sette det opp enkelt selv). Så mitt tips er at du sjekker over at du ikke har en skrivefeil eller noe i variabelnavnene. Legger med den koden som jeg satte opp og testet. Den fungerer i alle fall, så regner jeg med du finner ut av det. Public Class Form1 Private Sub Button1_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Button1.Click WebBrowser1.Navigate(ComboBox1.Text) ComboBox1.Items.Add(ComboBox1.Text) End Sub End Class Lenke til kommentar
Lami Skrevet 28. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2009 (endret) Jeg har prøvd din kode men det funker forsatt ikke. Har skjekket om alt er riktig. Jeg vet ikke om dette har noe å si.. Men når jeg starter nettleseren har jeg valgt at startsiden.no skal komme automatisk opp, men når jeg debugger så kommer dette opp: http://bildr.no/view/377001 Could not find file 'C:\Documents and Settings\Simen\My Documents\Visual Studio 2008\Projects\ZippoFox\ZippoFox\bin\Debugstartside.txt'. men startsiden.txt ligger i bin\Debug\startside.txt! Så når jeg legger på \ http://bildr.no/view/377003 så debugger jeg nettleseren, da kommer det opp. Men når jeg trykket på 'Hjem' knappen min kommer det opp samme melding.. Could not find file 'C:\Documents and Settings\Simen\My Documents\Visual Studio 2008\Projects\ZippoFox\ZippoFox\bin\Debugstartside.txt'. så når jeg endrer den også, må jeg debugge igjen, men da kommer det opp samme melding.. også må jeg repetere, men jeg får det aldri til siden jeg må debugge igjen hver gang. 'Hjem' knappen inneholder: Private Sub Hjem_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Hjem.Click Dim startside As Object startside = My.Application.Info.DirectoryPath & "startside.txt" FileOpen(1, startside, OpenMode.Input) Input(1, startside) WebBrowser1.Navigate(startside) FileClose(1) End Sub og formen: Public Class Form1 Private Sub Form1_Load(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles MyBase.Load Dim startside As Object startside = My.Application.Info.DirectoryPath & "startside.txt" FileOpen(1, startside, OpenMode.Input) Input(1, startside) WebBrowser1.Navigate(startside) FileClose(1) End Sub Endret 28. mars 2009 av Lami Lenke til kommentar
Wubbable Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 Hvorfor bruker du slike drittgamle funksjoner som FileOpen og FileClose? Forresten, det blir feil å kalle nettleseren din *fox når du bruker IE Og hvorfor gjør du ikke bare slik? startside = My.Application.Info.DirectoryPath & "\startside.txt" Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 Og hvorfor gjør du ikke bare slik?startside = My.Application.Info.DirectoryPath & "\startside.txt" Du mener selvsagt startside = System.IO.Path.Combine(My.Application.Info.DirectoryPath, "startside.txt") Lenke til kommentar
Lami Skrevet 28. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2009 Takk! nå funker det med Hjem knappen og greier! Men jeg får ikke til ComboBoxen Lenke til kommentar
Wubbable Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 Og hvorfor gjør du ikke bare slik?startside = My.Application.Info.DirectoryPath & "\startside.txt" Du mener selvsagt startside = System.IO.Path.Combine(My.Application.Info.DirectoryPath, "startside.txt") Joda, pleier å bruke den metoden jeg også, for å være på den sikre siden Men ser ikke ut som om trådstarter bryr seg for å si det slik... Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 Hehe sant. Men @trådstarter: hva er i veien? Lenke til kommentar
Lami Skrevet 28. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2009 Hehe sant. Men @trådstarter: hva er i veien? Når jeg følger denne guiden for å utvide nettleseren så stresser jeg med ComboBoxen.Når jeg har debugget den og skriver noe i comboboxen, 'www.diskusjon.no' og trykker 'Gå' som da er inneholder kodene: WebBrowser1.Navigate(ComboBox1.Text)ComboBox1.Items.Add(ComboBox1.Text) skjer det ingenting. Sellom jeg skriver 'http://www.diskusjon.no' så skjer det ingenting. Hva har jeg gjort galt? Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 (endret) Her kan du bruke enter knappen: If e.KeyCode = Keys.Enter Then ComboBox1.Items.Add(ComboBox1.Text) WebBrowser1.Navigate(ComboBox1.Text) Endret 28. mars 2009 av Gjest Lenke til kommentar
Lami Skrevet 28. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2009 Skal jeg erstatte enter knappen med 'Gå'? Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 Den koden skal inn på knappen "gå" ja Lenke til kommentar
Lami Skrevet 29. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2009 Det gikk ikke.. http://bildr.no/view/377764 Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 29. mars 2009 Del Skrevet 29. mars 2009 (endret) EDIT: Ser du har gjort feil i koden! Prøv dette: Private Sub Gå_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Gå.Click WebBrowser1.Navigate(ComboBox1.Text) ComboBox1.Items.Add(ComboBox1.Text) End Sub Fjern gå knapp koden og erstatt med dette! Endret 29. mars 2009 av Gjest Lenke til kommentar
Lami Skrevet 29. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2009 Hva skal button1 være? Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 29. mars 2009 Del Skrevet 29. mars 2009 jeg snakket om gå knapp koden! ikke knappen. Lenke til kommentar
Lami Skrevet 29. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2009 Ja men du skriver: Handles Button1.Click Hos meg er det ingenting som heter Button1 Lenke til kommentar
Lami Skrevet 29. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2009 Takk! Men når jeg har publish nettleseren og skal installere det kommer det opp: Microsoft .NET FrameworkUnhandled exception has occurred in your application. If you click Continue, the application will ignore this error and attempt to continue, you click Quit, the application will close immediately. Could not find file 'C:\Documents and Settings\****\Local Settings\Apps\2.0\JVD5EQD3.QGH\NP9784PK.NKP\zipp..tion_9a76159a70193641_0001.0000_7c5c83bdba40eb9d\startside.txt\ Når jeg trykket Continue, så vises ikke startsiden! Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 29. mars 2009 Del Skrevet 29. mars 2009 Velg build ^^ Da kommer den under: bin\release Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå