Gå til innhold

Hvilke filsystemer støtter Wii?

Anbefalte innlegg

Fat16/32/64, NTFS, EXT2/3/4, ReiserFS2/3/4, etc+++++++.

Hvilken filsystermer støtter Wii'n og hva slags filsystem kjører HD dens? Skal formatere om noen SD kort om til noe som fragmenterer mindre en FAT så...... hjelp :p

Har ikke funnet noe info på emnet eller via søking på web....... Vurder å maile Nintendo om emnet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor vil du ha de bedre formatert? Fragmentering har jo så og si ingenting å si for ytelsen på flash-baserte enheter. Dessuten vil vel fragmentering skje på alle filsystemer uansett? Jeg mener, er det ikke ledig kontinuerlig plass, så er det ikke ledig kontinuerlig plass, og da må jo filer deles opp først.

Jeg tror nok heller det er din tekniske hjerne som ikke klarer å hvile før den vet at du bruker det "beste" filsystemet :p

Lenke til kommentar
Hvorfor vil du ha de bedre formatert? Fragmentering har jo så og si ingenting å si for ytelsen på flash-baserte enheter. Dessuten vil vel fragmentering skje på alle filsystemer uansett? Jeg mener, er det ikke ledig kontinuerlig plass, så er det ikke ledig kontinuerlig plass, og da må jo filer deles opp først.

Fat sliter med kraftig fragmentering sammenlignet med mange andre filsystem.

For å si det sånn: Jeg liker å ha hele filer.

Lenke til kommentar

Nå vet jeg ikke noe om databakgrunnen din... Men defragmenterte filer er egentlig ikke et reellt problem på flashminne. Problemet med fragmenterte filer på en harddisk er fordi den da må søke forskjellige plasser på disken... Noe som tar tid fordi det er et mekanisk medium... På flash er dette nær umiddelbart og har derfor ingen betydning...

Eller mente du det på en psykisk måte? ;)

SD-kontrolleren til Wii suger jo uansett, drit treg og fan... Og jeg regner med du kjører homebrew siden dette er viktig for deg? Eller vil du ha umiddelbar og lynkjapp tilgang til savegamene dine? :)

-C-

Lenke til kommentar

Mer at jeg skal legge virkelig mye på SD-korte(godt mulig et par homebrews etter at de har funnet ut av 4.0 opdateringa).

Godt mulig det er litt psykisk for meg men lagringer oversrkives ganske mye og store filer lider lett av fragmenting uansett.

Endret av del_diablo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...