ZeRKoX Skrevet 27. mars 2009 Del Skrevet 27. mars 2009 (endret) Heisann. Jeg driver å lære å prgrammere php, og lager derfor et modulbasert CMS for å prøve ting i praksis. Tenker at det kanskje kan være kjekt for andre å kikke på, så jeg laster det opp her Forøvrig lurer jeg på om noen har lyst å kikke litt på koden, og kommentere hva som bør gjøres annerledes, siden jeg helt sikkert har noen dårlige kodevaner... Grunnmodul_1.0.zip Endret 27. mars 2009 av obrestad Lenke til kommentar
zatux Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 Kjekt. Vil se på det når jeg kommer hjem. *Legge i mine innlegg* Lenke til kommentar
Mats Danielsen Skrevet 29. mars 2009 Del Skrevet 29. mars 2009 Heisann, det første jeg legger merke til er for en forferdelig mappestruktur du har! Finnes også flere av samme mappe... Når det gjelder koden så er den veldig oversiktlig og grei. Men det du bør fokusere på er mappestrukturen først og fremst Lenke til kommentar
ZeRKoX Skrevet 29. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2009 Hva bør jeg fikse på i mappestrukturen? Jeg syntesdetvar oversiktlig, og lett å se hva som hører til hvor? Du må forøvrig merke at main pleier å ligge på hoveddomenet (www.eksempel.no) og admin ligger på et underdomene (admin.eksempel.no), og derfor er det noen mapper i de med samme navn, sidende hører til samme modul... Forøvrig er følgende funksjoner i grunnmodulen: - Pålogging og administrasjon av admin brukere - Logging av admin aktiviteter - Administrasjon av statiske sider - Administrasjon av en hovedmeny. Jeg planlegger forøvrig et par moduler som jeg foreløpig jobber med: - Nyhetsmodul - Gjestebrukermodul - Trådet gjestebok - Arrangementkalender - Påmeldingsfunksjon - Spørreundersøkelses modul Og alle disse modulene skal enkelt kunne bli lagt til etter behov... Har dere andre forslag til moduler dere mener jeg bør bryne meg på, så fyr løs, så kan jeg ta å kikke på dem en gang jeg har tid Jeg er hovedsaklig ute etter å lære Lenke til kommentar
Mats Danielsen Skrevet 2. april 2009 Del Skrevet 2. april 2009 Kan du ikke ta kontakt med meg? Jeg driver med et eget CMS som testes ut på brainoverbeauty.com for tiden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå