ted_at Skrevet 26. april 2003 Del Skrevet 26. april 2003 Jeg har et lite problem med en maskin som bruker Windows 98. Problemet er som følge at plutselig så låste maskinen seg og da jeg restartet maskinen kom det fram på skjermen "Operatingsystem not found". Hva kan være problemet? Lenke til kommentar
DummeGaas Skrevet 26. april 2003 Del Skrevet 26. april 2003 Demonene har blitt drevet ut. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 26. april 2003 Del Skrevet 26. april 2003 Høres ut som harddisken din har gått agurk. Får du tilgang til den fra en boot-disk? Hvis du har en Win98 boot-disk kan du prøve å starte fra den og skrive "SYS C:" (uten "-tegna) Hvis du kommer inn på C: da. Lenke til kommentar
hwknut Skrevet 26. april 2003 Del Skrevet 26. april 2003 kjøp heller XP har dårli erfaring me 89 :x Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 26. april 2003 Del Skrevet 26. april 2003 Er vel liten vits å lange ut tusinger for XP hvis 98 fungerer, og er bra nok til det han driver med? (Den "hvis"-en er helt nødvendig, og må ikke fjernes!) Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 26. april 2003 Del Skrevet 26. april 2003 Kan jo høres ut som noe av disken virker, den meldinga kommer vanligvis fra MBR som ikke kan finne en aktiv partisjon. Boot fra floppy og kjør fdisk, og se om du finner noen partisjoner. C skal være aktiv. Lenke til kommentar
C0bra Skrevet 26. april 2003 Del Skrevet 26. april 2003 har dårli erfaring me 89 Du mener vel 98? Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 26. april 2003 Del Skrevet 26. april 2003 kjøp heller XP har dårli erfaring me 89 :x XP er kun for pingler Lenke til kommentar
Croyfer Skrevet 26. april 2003 Del Skrevet 26. april 2003 Er vel liten vits å lange ut tusinger for XP hvis 98 fungerer, og er bra nok til det han driver med? Hva kalte du det?? KJØPE windows ?? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 26. april 2003 Del Skrevet 26. april 2003 Er vel liten vits å lange ut tusinger for XP hvis 98 fungerer, og er bra nok til det han driver med? Hva kalte du det?? KJØPE windows ?? Hysj da! Vi har ikke lov å hinte om slikt her Lenke til kommentar
atrax Skrevet 26. april 2003 Del Skrevet 26. april 2003 Hinting er vel lov? Hvis det er veldig sublime hint vel og merke...selv om jeg må si jeg falt for Croyfers utbusing Lenke til kommentar
hwknut Skrevet 26. april 2003 Del Skrevet 26. april 2003 kjøp heller XP har dårli erfaring me 89 :x XP er kun for pingler Jeg har faktisk hatt 98, men den fant aldri noen under LAN! dærfor skiftet jeg til XP! XP er ikke for pingler, men for avanserte! Lenke til kommentar
Croyfer Skrevet 26. april 2003 Del Skrevet 26. april 2003 Jeg har faktisk hatt 98, men den fant aldri noen under LAN! dærfor skiftet jeg til XP!XP er ikke for pingler, men for avanserte! [mobbe]Hehe.. det er vel helst DIN feil at du ikke finner noen på LAN - har en kar på linking som kjører WIn98, og som ikke har problemer med å finne noen maskiner [/mobbe] Lenke til kommentar
ted_at Skrevet 26. april 2003 Forfatter Del Skrevet 26. april 2003 Jeg har fikset problemet. Jeg formaterte C stasjonen. Kjørte Fdisk og lagde en primær partisjon (som også ble den aktive), formaterte C og installerte Windows 98 på nytt. Fungerer helt fint nå. Takker for de svar jeg fikk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå