Gå til innhold

Hva ville du tatt med deg av utstyr for friluftsfotografering?

Anbefalte innlegg

Ingen problem å legge begrensninger på hva som skal med. Og ja, det har alt og si hva som skal knipses. Jeg satser mest på å ha en base og heller ta små utflukter fra denne. Da kan man gjerne ta flere turer til basen med utstyr og på utfluktene pakke lett og likevel ha bra rekkevidde for fotografering.

Endret av Inc
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det høres fornuftig ut.

Man klarer å bære litt tungt på en"innmars" og så lage en camp som et utgangspunkt.Det har dreid seg om fisketurer(div fiskeutstyr veier jo også litt),men har alltid hatt med kamera.Dette gir jo muligheten for å skaffe "kostilskudd",noe som gjør at man kan bære litt mindre mat,men gjerne ei stekepanne(eller folie)i tilegg.Hvis fisket slår feil,blir turen kortere. :grin:

Lenke til kommentar
>>Din oppgave var å "fange" norske dyr i sine naturlige omgivelser<<

Jeg hadde pakka:

- Olympus E-3

- 50-200 mm - helst SWD

- Monopod

- 1.4x teleconverter

- Kamuflasje

- Kikkert

- Evt. åte for å få kontroll på hvor dyra står

.. men det er kun om jeg er superfokusert på å ta dyrebilder. Ellers hadde jeg tatt med 12-60'ern også til å få tida til å gå.

Lenke til kommentar

Jeg ville tatt med det jeg har av utstyr til fotografering. Altså kamera m/2 objektiv (selv om jeg mistenker at det kun er tele som gjelder i din oppgave), 2ggr extender, stativ og rens/blåsebelg/linsepapir og kopphåndkle. Batterier til batterigrep, (og kanskje blits?).

I tillegg ville jeg tatt med meg varme klær mtp postering. Jeg ville nok pakket som om det var jakt, men byttet ut våpenutstyr med kamerautstyr.

Lenke til kommentar

Canon EF 300mm f/2.8L IS USM

Sigma 150mm F2.8 EX DG APO IF Macro HSM for Canon

EF 17-40 f/4L USM

og mulig noe rundt 1,4 teleconverter

Stativ

så hadde alt vert i boks

Kamera ja det jeg har 40D

Lagt ut på bildetakerturer fra basecamp være seg telt/hytte/hotel eller fra båt :!:

eller finne meg en helle som er greit å campe i har kordinater å beskrivelse av beligenheter i sør Norge

Ikke så ulikt von-schnellfahrer sitt oppset

Endret av Gapatrosten
Lenke til kommentar

Canon EOS 5D Mk II

Canon EOS 50D

Canon Extender EF 1.4x II

Canon EF 14mm f2.8L II USM

Canon EF 300mm f/2.8L IS USM

Canon EF 70-200mm f/2.8L IS USM

Canon EF 24-70mm f/2.8L USM

Gitzo stativ med RRS hode.

Kunne gjort lista forferdelig mye lengre, men tanken på at det skal gå ann å ta med rundt omkring setter en demper.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...