Gå til innhold

[b]Ny GPU Kjøler fra Thermaltake Giant II heatpipe[/b]


Bofur

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva er vitsen når det er en vifte på da? Noe av vitsen med heatpipe kjølinga er jo at det skal være vifte/lyd-løst.. Da holder det vel med vanlig viftekjøling.. Skulle jeg hatt heatpipe kjøling, ville det vært for lydnivået, og da hadde jeg gått for zalman. :) men jeg skal ikke uttale meg for mye om ytelsei forhold til vanlige vifter før jeg får sett noen tester :) (har ikke sett etter noen heller..)

 

Forøvrig så er du snakker om laget av aluminium, som forsåvet er greit nok, men hvis jeg ikke tar helt feil(?) så er zalman sin laget av kobber. Det er en ganske vesentlig forskjell. (men jeg er dog ikke sikker i det hele tatt på om zalman sin er laget av kobber eller ikke.)

Lenke til kommentar
Hvorfor lakke da? latterlig og putte en lakka side ned mot gpu, siden den da nok vil kjøle dårligere :)      Men når jeg ser på overklokking.no's test av den, på bildet etter at den er planslipt, så lurer jeg litt..  :-?

 

Blokka som festes på GPU er aluminium. Det så jeg selv da jeg planslipte min. (Skeiv og jæv*** var den også!)

 

Forresten så gjør Zalman saken en utrolig bra jobb om man monterer en vifte over den. f.eks. slik: http://home.no/exdeath/pictures/data/case/.../Inside_low.jpg

Lenke til kommentar

Okay. Men det betyr at det faktisk er lakk? Eller noe annet? Syns uansett at det er litt teit å kjøpe thermaltake'n med den lille vifta, siden det da er lettere og montere enn kabinettvifte på 5v i kabinettsia, og da få samme effekt bare lydløst. Men husker på noen bilder fra cebit messa som 3dfxcool var på, hvor jeg så noe som så ut som zalman's heatpipe kjøler med noe 80mm viftestyr oppå. Isåfall er det ett ganske optimalt gpu kjølesett, vil jeg si :wink:

Lenke til kommentar

Med all sannsynlighet kjøler den en god del bedre hvis du bruker den "as it is", men da på bekostning av det lydløse, noe jeg vil påstå er noe av hovedpoenget hvis man kjøper en heatpipe kjøler til gpu.

Hvis man istedenfor å kjøpe thermaltake's kjøler, kjøper zalman sin + den billigste 80mm vifta du finner, og kjører denne vifta på 5v, så vil jeg påstå at dette er ett smartere valg, når du tenker på kjøleevnen i forhold til lydnivået.

 

Nå gjenstår det vel bare og se hvilken pris thermaltake's kjøler vil ligge på. :)

Lenke til kommentar
Nå kommer jo Zalman kjøleren med en 92mm vifte på brakett snart (ble vist på Cebit). Tror det blir fett jeg :yes:

Slik som jeg har gjort på linken jeg pasta? I så fall er jo ikke det noe å vente på, da man allerede får kjøpt både vifte og brakett løst.

 

Greit nok at du får kjøpt de seperat pr i dag, men på det bildet jeg så (via en link på 3dfxcool) var de i lik farge (blå) noe som kan være verd å vente på for de som skal kjøre luftkjøling :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...