Revolution Skrevet 27. mars 2009 Del Skrevet 27. mars 2009 OCZ Stealthstreamen min er for øyeblikket pcens største kilde til støy. Så kan trenge tips på strømforsyninger dere vet er stille. Jeg vil ikke ha sånne kommentarer om at de er nok stille. Så en pekepinn kan være at PSU nesten ikke skal være hørbar på ca. 2-3 meters avstand. Er mye strømforsyninger som bråker ekstremt mye og jeg har ikke lyst til å teste mange nok til at jeg får vite hva som er stille, lommeboken er nok ikke så dyp. Så kom med tips, de blir tatt imot med glede! :!: Lenke til kommentar
LoKe2k Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 Hei, jeg ser etter akkurat det samme. Helst en som ikke har en vifte i det hele tatt. 400-500W er nok for meg også. Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 Desverre er det vanskelig å finne en helt stille strømforsyning. Selv har jeg hatt ett par mist-strømforsyninger - forholdsvis stille, men ikke perfekt. Stille nok til at jeg hørte transistorene jobbe under den stille viftesusen. Endte opp med at jeg lagde hull i veggen og plasserte maskinen i ett annet rom Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 (endret) Har selv denne, en veldig god og stille strømforsyning. Sier litt når alle brukererfaringene (6 stk) gir 5 stjerner og alle tester (alle jeg har lest, dvs 3-4 stk) sier den er god + stille. Endret 28. mars 2009 av Kun10kr Lenke til kommentar
LoKe2k Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 (endret) http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=312717 Vifteløs. Mon tro om min 120mm vifte nederst i p180 holder for å kjøle den ned. Og er ynkelige 300 watt nok til å drive ati 4850, en 7200 s-ata, 1 SSD, 2 dvd-rom? Endret 28. mars 2009 av LoKe2k Lenke til kommentar
LoKe2k Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 (endret) Jeg tror jeg venter på Nexus Value 430. Ifølge Mamoz er den ubekreftet 12 mai... men det skal visst være den stilleste PSUen med vifte på markedet. Ref: http://www.silentpcreview.com/article699-page1.html Jeg ser at de har den i Sverige. Indomo.se er rimligst slik jeg ser. Har sendt de mail og spurt om de kan sende til Norge. Endret 28. mars 2009 av LoKe2k Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 ... jeg hørte transistorene jobbe ... Du verden. Hvordan høres det ut? Det er vel særdeles uvanlig at transistorer kan lage lyd. Lenke til kommentar
Wibla Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 Jeg holder meg konsekvent til Corsair... Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 ... jeg hørte transistorene jobbe ... Du verden. Hvordan høres det ut? Det er vel særdeles uvanlig at transistorer kan lage lyd. Høyfrekvent pipelyd. Avrundet firkantbølge med høy frekvens. Det meste som er elektrisk lager lyd. Ofte kan man høre pwm-en jobbe om man dimmer ned en skjerm, om resten av rommet er stille nok. I visse tilfeller kan man og høre ccfl-reguleringen ved full lysstyrke. Sparepærer er forferdelige greier, de lager bestandig lyd. Total stillhet er vanskelig om man har elektronikk i samme rom. Når man får fjernet totalt de store lydkildene så tar stadig mindre lydkilder over. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 Sant nok at mye elektronikk lager lyd, men ikke fra transistorer. Det er som regel spoler som genererer lyd. Spoler har et magnetfelt som kan gi mekanisk bevegelse. Det finnes ingen bevegelige deler i en transistor. Spoler er jo en vesentlig komponent der det brukes dimmere og spenningsomvandlere. En høyfrekvent pipelyd som er velkjent for mange kommer fra gamle TV apparater. Linjetrafoen opererer på 15625 Hz. CRT dataskjermer kan også bli veldig bråkete. Liming av spoler er en vanlig metode for å fikse det. Lenke til kommentar
Revolution Skrevet 28. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2009 Har tenkt mye på Crosair ja, er ekstremt irriterende å høre ting bråke så unødvendig mye. Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 29. mars 2009 Del Skrevet 29. mars 2009 Har tenkt mye på Crosair ja, er ekstremt irriterende å høre ting bråke så unødvendig mye. Som sagt er Thermaltake'en som jeg linket til litt tidligere i tråden en veldig god og stille PSU . Lenke til kommentar
Gjest Slettet-ORYwP89mk3 Skrevet 29. mars 2009 Del Skrevet 29. mars 2009 Har selv denne, en veldig god og stille strømforsyning. Sier litt når alle brukererfaringene (6 stk) gir 5 stjerner og alle tester (alle jeg har lest, dvs 3-4 stk) sier den er god + stille. Jeg har også thermaltake toughpower 750w og kan på det sterkeste anbefale den. Den er ikke helt stille, men tror ikke du kan forvente noe stillere fra en strømforsyning med aktiv kjøling. Kanskje en pc power and cooling silencer 750w er bedre. Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 Mjæ, PCP&C er ikke lenger stille, selv om de prøver å skilte med navnet "Silencer". Kanskje de var stille da de kom. Men absolutt ikke i forhold til andre forsyninger pr. dags dato. Lenke til kommentar
daruu Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 Thermaltake thoughpower 750w kan jeg anbefale å, bråker minimalt uten at den blir veldig varm(min blir ikke lunken engang) Men den blir kanskje litt i dyreste laget Lenke til kommentar
hairball Skrevet 3. april 2009 Del Skrevet 3. april 2009 mist psu har jeg hørt er stille og bra. jeg vurderer selv en 850w når de kommer nå snart, men jeg et helikopter fra før. Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 5. april 2009 Del Skrevet 5. april 2009 Thermaltake thoughpower 750w kan jeg anbefale å, bråker minimalt uten at den blir veldig varm(min blir ikke lunken engang) Men den blir kanskje litt i dyreste laget Koster da ikke så mye, et par hundringser over snittet på 750 w PSU'er. Man for mye av det man betaler mtp PSU'er så er ikke en dum invenstering . Lenke til kommentar
CorporalClegg Skrevet 13. april 2009 Del Skrevet 13. april 2009 (endret) SeaSonic sin S12 serie er meget støysvak. Og kanskje viktigst; de er en av de aller beste PSU-seriene som er laget. Endret 13. april 2009 av ravii Lenke til kommentar
LoKe2k Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 Var i Åre og hentet min nye strømforsyning, som ikke har kommet til Norge enda. Nexus Value 430. Denne er virkelig stille. Og da mener jeg at du hører den ikke. Den bråker mindre enn mine 120 mm papstvifter, som jeg knapt har hastighet på - om to dager bytter jeg ut det som "bråker" mest i kabinettet, nemlig min zalman-cpu-vifte. PSUen er rett og slett ikke hørbar. Du må sitte øret helt inntil for å høre den. Anbefales! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå