Gå til innhold

Tunfisk i olje VS tunfisk i gele


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tunfiks i olje inneholder 25 G protein og 8 g fett

Tunfisk i Gele inneholder 15 g protein og 0-1 g fett..

det er vel fordi geleen tar mye vekten? Tunfisken mister jo ikke proteinene av geleen...

Tunfisken mister ikke noe av proteine men det blir mindre plass til tunfisk i boksen når geleen tar opp plassen slik at det totale tunfiskinnholdet og proteininnholdet blir mindre siden alle de tre boksene er like store.

Lenke til kommentar
Bruker tunfisk på brødskiva ja. Kan også blande sammen tunfisk, salt og pepper og majones.

 

Med hjemmelaget salsa her. Hermetisk tomat, finhakket rød/gul løk, 2 lime, salt/sukker/pepper og koriander. Nydelige greier.

 

Sjekket en Euroshopper-boks nå, 150g er 100g tunfisk og 50g gelé. 19g protein per 100g. Boksen kostet 7kr, så om det er rimeligere enn proteinpulver, må man regne ut selv (10kg- koster mindre enn 1kg-bokser, hvor mye melk man bruker for å blande i har litt å si). Jeg kjøpte 0.9kg 90+ for 325kr (inkl. frakt), for den prisen får jeg ca. 4,6kg tunfisk eller 874g protein. Tar man med ca. 3dl melk per shake i beregningen, blir det rimeligere å kjøpe tunfisk. Tunfisk metter også mer, men en shake er lettere å hive i seg.

Endret av psilocybe
Lenke til kommentar
Selv foretrekker jeg faktisk tunfisk i vann. Er ikke noe glad i geleen og olja er egentlig like ille. Fettete og jævlig.

 

 

støtter denne, tunfisk i vann er bedre på deff enn tunfisk i olje, 129 kcal vs 189 om jeg ikke husker veldig feil ;)

 

dessuten er tunfisken i vann lettere å få ned..

Lenke til kommentar
Tunfisk i olje

 

Hvorfor ikke tunfisk i vann blandet med noe annet smaker det nesten ikke tunfisk :p

 

Hvis målet er å få noe som ikke smaker tunfisk så burde man kanskje heller spise noe annet enn tunfisk i første omgang.

Jeg spiser ikke tunfisk på grunn av smaken, men pga det høye proteininnholdet og den gunstige prisen.(som også ser ut til å stemme med mange andres ideer om tunfisk)

Lenke til kommentar

Fader, syntes tunfisk er godt jeg!

 

Spiser selv bare i olje, for den er ikke så "tørr" som den i vann. Aldri smakt den i gele.

 

Tunfisk på ferskt grovbrød (en boks på tre skiver), majones, nykvernet pepper samt litt sitronsaft.

eller

En god salat med en boks tunfisk oppi. Kan ha litt ris også oppi som vomfyll :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...