Gå til innhold

Cold Response 09

cFc

Anbefalte innlegg

Er i SBBN/TKP reg 2.

CR09 startet med at laget mitt lå i lagstelt på KTS plass i 72 timer med 1 times masjberedskap. Det var bra døvt. Vi ble sendt ut på en liten fjellknaus like ved bardufoss luftstasjon. Der skjedde det fint lite. Deretter ble vi sendt til et fjell som heter Lågmauken for å gi TMBN samband. Fjellet ligger midt mellom de to frontene, og vi brukte vel et døgn på å få opp to av fire beltevogner. Min vogn, samt hele laget mitt ble sendt ned igjen til KO (jeg endte opp som patruljefører uten lag og vogn :p). Vi fikk melding om fiendlig aktivitet i området, og siden vi hadde en 12,7 mm med oss, skulle vi gå til angrep om vi støtte på noen. Halveis opp til toppen observerer vi tre millitære og en sivil snøscooter. Vi posisjonerer oss ca 200 meter unna de og plaffer løs. En av scooterene kjører opp til oss og lurer på hva faen det er vi driver med. Viste seg at vi skøt løs på Bear Gryls og hans TV team fra discovery channel :D.

Hahahahahaha priceless :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Etter hva jeg har gått med meg så var det visst tilogmed en feltprest som dreiv å skjøt vilt i en trefning. På håpløs avstand med pistol selvsagt. :p
Hehe... Det er jo ikke lov!

I følge krigens folkerett så er det svik og er egentlig jævelig særiøst, med mindre det var selvforsvar da, men det vet jo ikke jeg :p

Lenke til kommentar
Etter hva jeg har gått med meg så var det visst tilogmed en feltprest som dreiv å skjøt vilt i en trefning. På håpløs avstand med pistol selvsagt. :p
Hehe... Det er jo ikke lov!

I følge krigens folkerett så er det svik og er egentlig jævelig særiøst, med mindre det var selvforsvar da, men det vet jo ikke jeg :p

Hvis det er det ene tilfellet jeg vet om, så dro feltpresten ut med noen fra staben vår (hvis jeg ikke tar feil), jeg husker ikke hva de skulle, men de ble angrepet underveis så feltpresten dro fram P80'n og klemte av et par skudd. Var vel egentlig ikke noe big deal.

Endret av Scarymovies
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...