Gå til innhold

[Løst] Kostnads "refund" ved reklamasjon?


Anbefalte innlegg

Hei, har tenkt å reklamere(garanti) mitt 4kg skjermkort denne helgen, men har et problem.

 

Eg lurer på om eg kan kreve å få tilbakebetalt kostnaddene ved sending av produktet om det viser seg at det er en eventuell feil på det. Dette kan virke som småpenger, men det er en prinsipp sak, da jeg må overbevise moren min om at det minste problem innenfor "online-handling" er overkommelig uten tap. Derfor må eg helst unngå kostnadder når det kommer til at jeg har fått et kort med produksjonsfeil.

 

Prøvde å lese sticky tråden/søke men ble ikke noe klokere av dette.

 

Tilleggspørsmål: Har eg krav på å bare annulere kjøpet og kreve penger tilbake, i så fall til de prisene eg kjøpte det til, ved påvist feil?

 

Hvis det er av noen interesse her er betingelsene eg fikk fra Amentio ved retursøknadden:

 

Betingelser:

- Returvarer må sendes komplett i orginal embalasje med alt av opprinnelig medfølgende tilbehør, om orginal emballasje ikke er å oppdrive så pakk iallefall varen forsvarlig.

- Husk at PC-komponenter som er sensitive i forhold til elektrostatiske utladninger, må pakkes med antistatisk emballasje for at garantien skal være gyldig.

- Ikke riv, eller skriv direkte på original emballasje.

 

RMA nummeret er gyldig i 10 dager.

 

Dersom det ikke foreligger en mangel vil Amentio belaste sluttkunde for undersøkelser som har vært nødvendige for å avgjøre om det foreligger en mangel

 

Varer som returneres til Amentio må ikke sendes i postoppkrav. Varer som sendes i oppkrav eller mangler betalt porto vil ikke bli avvist og nektet mottatt.

 

 

Trengs noen annen info er det bare å spørre, tusen takk for all hjelp(og at dere i det hele tatt leser dette),

Tommy

Endret av Crazymech
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Avhjelp skal skje uten kostnad for forbrukeren, så disse pengene skal du ha tilbake. Jeg har aldri hatt problemer med det med Amentio. (Men jeg har måttet minne dem på det.)

 

De har imidlertid krav på å utføre avhjelpsforsøk to ganger (reparere eller omlevere) før du kan heve kjøpet. Det er akkurat det samme som n varen er kjøpt i fysisk butikk.

Lenke til kommentar

Jeg gjorde det etter at de hade konstatert feil, og bedt meg om å finne en erstatningsvare. Bare å finne en 200kr dyrere. :p Hvis du får et nytt av samme type kan du minne dem på det en eller annen gang etter at de har funnet feil på kortet. Før de vet om det er feil på det eller ikke, får du jo ikke penger uansett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...