Gå til innhold

Fjærnstyrt= Kult

spboy

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Altså her skal vi snakke om vitale ting som prosessorer og ram, og andre viktige ting. Ikke leketøy som bare er til for fornøyelse.

Dette er off topic da, altså i denne kategorien kan vi snakke om ting som ikke har noe direkte med data å gjøre (selv om radiostyrt inneholder mye elektronikk og ting som er i en data). Men jeg er enig med de fleste her om at det var totalt unødvendig å opprette to tråder.

Lenke til kommentar
Altså her skal vi snakke om vitale ting som prosessorer og ram, og andre viktige ting. Ikke leketøy som bare er til for fornøyelse.

Dette er off topic da, altså i denne kategorien kan vi snakke om ting som ikke har noe direkte med data å gjøre (selv om radiostyrt inneholder mye elektronikk og ting som er i en data). Men jeg er enig med de fleste her om at det var totalt unødvendig å opprette to tråder.

Det var jo ganske mye ironi i det jeg postet og da. Og grasshopper's er skoij å bygge/kjøre også.

Lenke til kommentar
Det var jo ganske mye ironi i det jeg postet og da.

Ok. Missforstod litt jeg da.

Og grasshopper's er skoij å bygge/kjøre også.

Bare synd det er så dyrt. Er det ikke ca 50,- for drivstoff bare da? Hvis man kjører bort 5-10 liter i uka så blir det 500 i uka. men de fleste bruker vel ikke så mye.

Har tenkt å kjøpe meg et ARTF-fly. Der følger det jo med radiosender og fly og det du ellers trenger for 2200. Hvis ikke jeg har missforstått vareinformasjonen dems da.

http://www.sms-modell.no/produkter/fly/artf/

Lenke til kommentar
Men seriøst, lurer på hvorfor de ikke kan gå på 98Bly f.eks. Er jo bra med futt i den og...

:o Øøøøøøh...... har du sett størrelsen på en rc motor???? Ikke store saken nei, for å produsere nok spenning til coilen må d være litt størrelse på svinghjulet (hvor spenningen produseres). Vil se litt teit ut med et svinghjul med motor på. :o

På en rc motor er d glødeplugg, disse motorene har så høyt turtall at gloa på pluggen aldri vil bli kald + at fueln er tilsatt nitro som i seg selv er eksplosivt, så du kan si at disse motorene funker både som en diesel motor og bensin motor på en gang. (Hvis du ikke visste d så går dieselmotorer av seg selv uten noen form for tenning (plugger). Dieselen detonerer seg selv under høyt trykk, glødepluggene er dær kun for å gi en forvarme på dieselen for at den skal kunne antenne seg selv lettere).

Ble dere klokere nå? :wink:

Lenke til kommentar

Går fint å konvertere glow motorer til bensin, får kjøpt bensinkit. Ikke så mye av det her i Norge selvfølgelig..

Ellers kan man jo kjøpe en ferdig konstruert bensinmotor for rc fly, er fluss av dem.. de er litt store og passer derfor for større modeller ( 180-200cm+ ) vingespenn.

=D

Lenke til kommentar
"]

På en rc motor er d glødeplugg, disse motorene har så høyt turtall at gloa på pluggen aldri vil bli kald + at fueln er tilsatt nitro som i seg selv er eksplosivt, så du kan si at disse motorene funker både som en diesel motor og bensin motor på en gang. (Hvis du ikke visste d så går dieselmotorer av seg selv uten noen form for tenning (plugger). Dieselen detonerer seg selv under høyt trykk, glødepluggene er dær kun for å gi en forvarme på dieselen for at den skal kunne antenne seg selv lettere).  

Ble dere klokere nå?  :wink:

Neida, det er diesel prinsippet. Er kompresjonen som gjør at de små motorene antenner. Glødepluggen gløder kun når du setter strøm på.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...