Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Senestrekk/Krampe i legg

r.giggs

Anbefalte innlegg

Trente en 4x4 intervall i går etter en tids sykdom, kjente meg frisk og fin men da jeg gikk til sengs senere på kvelden oppstod problemet. Jeg våknet kl 01.00 med enorm smerte i høyre legg, nemlig senestrekk eller som de fleste kaller det krampe. Det er den sykeste smerten jeg har opplevde i den forstand at det ikke er noe skade.

Spm mitt: Noen som vet om behandling for slik? Jeg sovnet 1 time på sovaen i tidligere i dag å da holdt det på å gå galt igjen. Jeg strekker tydligvis bena når jeg sover :(

Hjelp

Endret av r.giggs
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Strekker du ut leggen når du får krampe - inntil den gir seg ? Det hjelper for meg (har det ikke så ofte).

Ellers har jeg ikke så mye tro på dette tøyehysteriet like etter trening (sliten muskulatur). Ta heller tøyeøvelser når musklene er uthvilte eller iallfall tøy veldig lett etter fysisk aktivitet.

Endret av fjellreven1
Lenke til kommentar

Okei, nei nei tøyer vanligvis ikke ut men når jeg fikk krampen mens jeg som så blei det liksom litt sjokk. Hadde aldri hatt det før så viste ikke va det var, trudde muskelene var kommet "ut av ledd" hvis man kan si det, jeg strakk ikke ut men bare klemte hard på muskelen.

Lenke til kommentar

Tøying fungèrer utmerket for meg. Blir mye mindre støl og blir kjappere klar igjen. Av og til når jeg jogger stopper jeg opp og tar en lett tøyeøkt for at da føles det lettere å fortsette.

Tøy forsiktig etter trening, det er mitt råd... Av personlige erfaringer er dette et godt råd :p

Lenke til kommentar
Trente en 4x4 intervall i går etter en tids sykdom, kjente meg frisk og fin men da jeg gikk til sengs senere på kvelden oppstod problemet. Jeg våknet kl 01.00 med enorm smerte i høyre legg, nemlig senestrekk eller som de fleste kaller det krampe. Det er den sykeste smerten jeg har opplevde i den forstand at det ikke er noe skade.

Spm mitt: Noen som vet om behandling for slik? Jeg sovnet 1 time på sovaen i tidligere i dag å da holdt det på å gå galt igjen. Jeg strekker tydligvis bena når jeg sover :(

Hjelp

Har du prøvd mg2+ (Magnesium) tilskudd el. generelt vit. tilskudd?

Mangel på magnesium kan ofte føre til krampe.

Endret av Vaio
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...