Gå til innhold

Earth Hour, slo du av lyset?

Andie93

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg lurer... Hva hjelper det å skru av lyset i en time?

31. mars 2007 skrudde 2.2 millioner innbyggere i Sydney og 2100 bedrifter av lyset - Earth Hour var født. Denne 60 minutters kollektive innsatsen reduserte byens energiforbruk med 10.2 prosent. Det er like mye energi spart som hvis du skulle fjerne 48 000 biler fra norske veier i et helt år.
Lenke til kommentar
31. mars 2007 skrudde 2.2 millioner innbyggere i Sydney og 2100 bedrifter av lyset - Earth Hour var født. Denne 60 minutters kollektive innsatsen reduserte byens energiforbruk med 10.2 prosent. Det er like mye energi spart som hvis du skulle fjerne 48 000 biler fra norske veier i et helt år.

Angående bilene, så tror jeg det skal være snakk om 1 time i stedet for 1 år. Sjekk denne artikkelen:http://wwf.org.au/news/congratulations-syd...r-2007-results/

The energy saving during Earth Hour is equivalent to taking 48,613 cars off the road for one hour, or 200,000 standard televisions turned off for one hour. This represents a saving of 24.86 tonnes of carbon dioxide.

Jeg slo forøvrig av lyset under Earth Hour selv. Ikke fordi jeg er spesielt miljøbevisst, men fordi jeg nå kan bruke det som argument neste gang jeg diskuterer med en eller annen selvgod klimafreak som IKKE slo av lyset sitt. :p

Lenke til kommentar

Jeg har generelt aldri på lysene, til de jeg bor meds store frustrasjon :p

Jeg får så vondt i hodet og øya av vanlig lys, trives best med lyset fra skjermen og kun det.

Eller sollys. Det funker :p

Men vandra rundt i sentrum av Steinkjer og så ikke mange som hadde skrudd av lysa nei :p

Lenke til kommentar

Hadde ikke hørt om Earth Hour før etter det var, så slo ikke av lyset. Men jeg tenker at det er litt naivt å bare slå av lyset en liten time, å bare bruke symbolikk for å få bedre samvittighet angående klimaet. All talk no action. For å faktisk utgjøre en forskjell må man gjøre mye større tiltak for å redde klimaet.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Earth Hour er over for denne gang. Vi får håpe de som tok dette alvorlig slo av lyset for en time. De som ikke mener dette var noe å forsøke og som ikke ser symbolhandlingen i dette skal også få lov til å mene det. Da Earth Hour er over stenges tråden. Om man ønsker å debattere miljø på generell basis, kan man opprette en ny tråd i korrekt kategori.

Eventuelle reaksjoner på moderering skal gjøres via "Personlig Melding".

:)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...