Gå til innhold

Earth Hour, slo du av lyset?

Andie93

Anbefalte innlegg

Jeg slår av alt lyst fra søndag klokken 0200 til 0300 i stedet. :whistle:

Hahah, tror ikke det var mange som tok den gitt :wee:

Ikke si vi har en time kortere helg i helga? :( Tja, kommer nok til å skru av lyset. Dog bare lyset, dataen vil nok stå å varme seg.. Greit nok at det er et tiltak, og det symboliserer jo at vi bryr oss, men som et tiltak vil jeg ikke si det hjelper mye. Skal vi starte et sted bør vi starte med kullkraftverkene verden over. De står for mange prosent av jordas forurensing.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er rart alle slike forslag ikke tar opp det mest kritiske.

Antall mennesker på denne jorda!

Det er tross alt økningen på alle mennesker som tvinger naturen tilbake og høyt forbruk av resurser.

Hadde vært bedre om Earth Hour sa noe slikt som at alle bruker kondom når de har sex i en time eller noe slikt. Det ville gitt skikkelig symbolverdi :)

Lenke til kommentar

Kommer til og skru av lyset i rommet mitt:P Å kanskje bare gå rundt i huset og skru av lys bare for purr haha xD

Kommer sikkert til og se på en film på tv'en og veldig høyt på surround anlegge eller musikk:P Som sikkert bruker mer strøm når det blir over 655watt ca for tv og høytalere med tilbehør, og da sparer jeg 27watt på mine 4 små søte spare pærer haha:P Men, ja jeg kommer til og skru av lyset:P

Edit: Tror ikke jeg kommer til og bruke alt det der:P Å den bruker vel kanskje ikke 650watt alikavell:P Regna noe om...Men kommer vell til og skru alt av:P Bortsett fra mobben min:P

Endret av kasamo2
Lenke til kommentar
Det er rart alle slike forslag ikke tar opp det mest kritiske.

Antall mennesker på denne jorda!

Det er tross alt økningen på alle mennesker som tvinger naturen tilbake og høyt forbruk av resurser.

Hadde vært bedre om Earth Hour sa noe slikt som at alle bruker kondom når de har sex i en time eller noe slikt. Det ville gitt skikkelig symbolverdi :)

Kongepoeng. Folk burde gjøres mer bevisst på hvor mye overbefolking/befolkningsvekst har å si.

Lenke til kommentar

Ja, her slår vi av lysene i morgen. Jeg har en miljøengasjert 8åring som har pratet om dette med sine venner og synes dette er spennende, men jeg synes også det er en fin ting.

Om det ikke nødvendigvis HJELPER så mye å slå av lyset i en time så er det en fin ting å gjøre og det er et symbol på hva vi forbruker uten å tenke over det.

Lenke til kommentar
Jeg kommer til å skru på alle lys som et symbol på min forakt for dumme symbolhandlinger. :p Og ja, det er dumt, men ikke dummere enn å tro at det skal hjelpe å skru av lyset en time. Tiltak som hjelper har jeg tro på, ikke misforstått symbolpolitikkhysteri.
Lenke til kommentar
Jeg kommer til å skru på alle lys som et symbol på min forakt for dumme symbolhandlinger. :p Og ja, det er dumt, men ikke dummere enn å tro at det skal hjelpe å skru av lyset en time. Tiltak som hjelper har jeg tro på, ikke misforstått symbolpolitikkhysteri.

Quote for greater truth!

Earth hour er egentlig bare noe tull, men det er jo bare min mening.

Lenke til kommentar

Å slå av lyset som en symbolhandling, er i seg selv en helt fin idé. Hadde folka bak dette bestemt at symbolhandlingen betydde noe annet, hadde jeg nok vært med. CO2-hysteriet er bare tull, og tilsidesetter problemer (som faktisk er reelle), som vi burde tatt tak i, i tillegg til å skape unødvendig mange andre problemer.

Lykke til! Jeg kommer til å sørge for at lysene mine er på.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...