Gå til innhold

Earth Hour, slo du av lyset?

Andie93

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg kommer til å skru på alle lys som et symbol på min forakt for dumme symbolhandlinger. :p Og ja, det er dumt, men ikke dummere enn å tro at det skal hjelpe å skru av lyset en time. Tiltak som hjelper har jeg tro på, ikke misforstått symbolpolitikkhysteri.

Lenke til kommentar
Jeg kommer ikke til å skru av lyset, synes Norge gjør en bra jobb den dag i dag jeg.

:roll: .

Nei, jeg kommer ikke til å slå av lyset. Dette havner i samme kategori som disse idiotiske røde burmat-skjorter vi ble bedt om å gå med for "å vise vårt engasjement".

Patetisk handling og det fører ikke til noe positivt. Kun et par hyklere som skal heve seg over oss "sløsere" fordi vi ikke slo av strømmen en time, mens de går rundt med MP3-spiller, mobiltelefon, sitter på Facebook og deltar aktivt i idiotgrupper.

Lenke til kommentar
Jeg lurer... Hva hjelper det å skru av lyset i en time?

Hvis du og jeg gjør det, ikke så mye, men hvis flere millioner mennesker gjør det, så kan det kanskje utgjøre en forskjell.

Jeg synes ikke Earth Hour er noe revolusjonerede som kommer til å vise verden hvor viktig det er å tenke på miljøet, men jeg kommer til å slå av lyset uansett. Om det utgjør en stor forskjell? Tja, kanskje ikke. Men det kan vel en 'fin' ting å gjøre. Synes det er et fint symbol.

Gidder hvertfall ikke å slenge med en arrogant og hoven kjeft om hvor dumt det er. ;)

Lenke til kommentar

Jeg må også si meg enig i at dette er et tullete prosjekt, og i stedet for miljøvern, så fokuserer de på global oppvarming. Selv om vi forutsatt at 100% av effekten til alle lys på jorda gikk med til oppvarming, så vil det fortsatt ha et større utslag å stenge ned et kullkraftverk (har ikke nøyaktige tallene her, men dere tar poenget).

Skal man snakke miljøvern så burde man heller fokusere på forurensninger på landjorda og resirkulering.

Eventuelt øke effektiviteten av transport, og lage bedre filtrering av utslipp fra industri.

edit: Selvfølgelig tok vi at vi skal stille klokka ;)

Endret av GullLars
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...