Blubba10 Skrevet 27. mars 2009 Del Skrevet 27. mars 2009 Kjøpte en WD ekstern hdd til min samboer i julegave. Den har blitt brukt nå og da, men ikke ofte. Bygde meg ny stasjonær pc for litt siden, og da samboeren min koplet til hdd´en sluttet den å fungere plutselig.. Det kommer opp at den er tilkoplet som "trygg fjerning av maskinvare". Den vises også under maskinvare/enhetsbehandling. Men den vises ikke min datamaskin, eller under adm. verktøy/diskhåndtering. Hvordan skal jeg få tilgang til den igjen? Har prøvd diverse etter å ha lest forskjellige forumer, men er fortsatt like blank... Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 29. mars 2009 Del Skrevet 29. mars 2009 Hører du om disken inni spinner? Lenke til kommentar
Blubba10 Skrevet 29. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2009 Hører du om disken inni spinner? Den prøver å starte opp tre ganger, etter dette blir den stille. Jeg tenker at hvis den hadde vært ødelagt, ville den ikke blitt lest av xp i det hele tatt? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 29. mars 2009 Del Skrevet 29. mars 2009 Kan høres ut som den er ødelagt. Disken feiler self-test og gir opp. USB kontrolleren derimot virker og kobler seg til XP. Lenke til kommentar
Blubba10 Skrevet 29. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2009 Kan høres ut som den er ødelagt. Disken feiler self-test og gir opp.USB kontrolleren derimot virker og kobler seg til XP. Hm... I så fall er det rimelig krise.. Disken inneholder en del bilder som ikke er lagret noe annet sted... Overførte uten backup... Veldig smart. Leste om noen som hadde tatt den ut av casingen pga. for lite strøm gjennom usb porten, og koplet den via sata.. ikke noe lignende som kan gjøres i dette tilfelle? Eller er disken rett og slett fu... Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 29. mars 2009 Del Skrevet 29. mars 2009 Det er alltid verdt å prøve i slike tilfelle. Er jo alltids en mulighet for at det er kontrolleren. Lenke til kommentar
Blubba10 Skrevet 30. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2009 Det er alltid verdt å prøve i slike tilfelle. Er jo alltids en mulighet for at det er kontrolleren. Problemet blir da at garantien utgår.... Risikerer å miste både bildene og sitte igjen med ubrukelig disk... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå