Gå til innhold

Oppgradere minne på pc. Hva er smartest DDR2 eller DDR3?


JULINGiKAKE

Anbefalte innlegg

Hei har en quadcore pc med hovedkort som støtter både DDR2 (8GB) og DDR3 (4GB)

 

I dag har jeg 4 gb av OCZ pc6400 DDR2 minne

 

Hva er best å velge i henhold til ytelse?

 

Sånn som jeg ser det har jeg 3 alternativer.

 

1. Fjerne pc6400 DDR2 minne jeg har i pcen, og heller kjøpe 4gb DDR3 minne.

2. Fjerne pc6400 DDR2 minne jeg har i pcen, og heller kjøpe 8 gb pc8500 DDR2 minne

 

3. Beholde pc6400DDR2 minne og kjøpe 4gb til av samme merke.

 

---------------------------------------

Jeg er ingen kløpper på RAM, men ser for meg at det smarteste er alternativ 2?

 

Håper noen kan fortelle hva jeg bør kjøpe, evt linke til bedre alternativer ved valg av ny ram. :yes:

 

På windows opplevelsesindeks scorer maskinen jevnt 5,9 men blir trukket ned til 5,6 pga RAM

Endret av JULINGiKAKE
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

4GB RAM som du har nå bør jo egentlig holde i massevis. Hva bruker du PC-en til? Hvis du har Vista og veldig mange programmer oppe samtidig så bør det fortsatt holde med 4GB.

Jeg tviler egentlig på at du vil merke noe forskjell uansett hva du oppgraderer til. Oppgradere til 4GB DDR3 vil nok ikke merkes noe særlig og 8GB er nok for de som driver med mye videoredigering. Om det er tilfellet så kan du kjøpe 4GB til av PC2-6400 minne og sette det inn.

 

Som jeg nevnte litt tidligere, si hva du pleier å bruke PC-en mest til, så vil det kanskje være lettere å anbefale noe ;)

Lenke til kommentar

Hvis ikke du har et hovedkort som støtter både DDR2 og DDR3 så er det umulig å bytte uten å kjøpe nytt hovedkort.

 

Har du 64 bit Windows? Hvis ikke, er det bortkastet med mer minne. Hvis du har ville jeg gått for 4 GB til av det du har forutsatt at hovedkortet ditt liker/tåler/støtter at alle minneplassene er fylt.

Lenke til kommentar
Hvis ikke du har et hovedkort som støtter både DDR2 og DDR3 så er det umulig å bytte uten å kjøpe nytt hovedkort.

 

Har du 64 bit Windows? Hvis ikke, er det bortkastet med mer minne. Hvis du har ville jeg gått for 4 GB til av det du har forutsatt at hovedkortet ditt liker/tåler/støtter at alle minneplassene er fylt.

 

Skrev i hovedinnlegget at jeg har hovedkort som støtter begge deler :) Kjører vista64.

Har bare lurt på om DDR3 er så fantastisk mye bedre enn DDR2, og om det er mye forskjell på f.eks spill på pc6400 ram og pc8500 ram.

 

Når det gjelder bruk, så brukes maskinen mest til gaming og bildebehandling av bilder tatt med speilrefleks. Bruker den også til litt videoredigering i ny og ne.

 

Nå som RAM er såpass billig tenkte jeg at jeg skulle oppgradere nå istedenfor senere. ( minne jeg har nå kostet meg 1600 for litt over et år siden. Nå ligger det på 500 kroner.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...