Gå til innhold

Simon Aldra ny moderator


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
Synes det er underlig at en bruker som har bedrevet så mange grove personangrep blir utnevnt til brukermoderator, men i det siste har jeg fått et positivt inntykk av ham. Han får ha lykke til.
Enig. Jeg har også hatt erfaring med denne personen fra andre fora - hvor han oppførte seg virkelig idiotisk.
Lenke til kommentar
Synes det er underlig at en bruker som har bedrevet så mange grove personangrep blir utnevnt til brukermoderator, men i det siste har jeg fått et positivt inntykk av ham. Han får ha lykke til.
Enig. Jeg har også hatt erfaring med denne personen fra andre fora - hvor han oppførte seg virkelig idiotisk.

 

Nå skal ikke dette bli en debatt om enkelte innlegg Simon Aldra har prestrert. De tingene jeg tenkte på da jeg skrev det innlegget var fra en tideligere tråd som forøvrig er stengt nå. Så vidt jeg har forstått så får man en sjanse når syndene er gammle. Utifra hva jeg har lest på pm fra en annen moderator har vel alle som nå er utnevnt til moderatorer mistet besinnelsen en gang i tiden.

Hittil har jeg ikke opplevd noe moderrering fra Simon Aldra i mine egne innlegg og har knapt sett noe til modereringen hans ellers. Men som jeg har skrevet før gir jeg ham en sjanse før jeg slakter ham. Som bruker skriver han iallefall mye bra i den debatten jeg har gående med ham.

Lenke til kommentar
Spørsmålet er: Om noen spør deg om et år, vil du si at han oppførte seg "idiotisk" idag. Gårsdagens synder kan man ikke reparere, men man kan la være å gjenta dem.

 

Jeg er så glad jeg er en en gammel mann, og ikke har internett til å dokumentere min ungdoms synder...

 

Geir :)

Akkurat denne problemstillingen har jeg også tenkt over. Prøver derfor å ikke gjøre alt for mye uten å tenke meg om to ganger. :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Synes det er underlig at en bruker som har bedrevet så mange grove personangrep blir utnevnt til brukermoderator, men i det siste har jeg fått et positivt inntykk av ham. Han får ha lykke til.
Enig. Jeg har også hatt erfaring med denne personen fra andre fora - hvor han oppførte seg virkelig idiotisk.

Kan det være Catch-Gamer? :)

 

For ordens skyld kan jeg redgjøre for at jeg tidligere var moderator på Catch-Gamer.no i en toårsperiode. Jeg vet selvfølgelig ikke med sikkerhet, men jeg gjetter at det er på dette forumet jeg og Jooakim kan ha møttes tidligere.

 

Dersom jeg i mitt virke der gjorde noe feil skal jeg ikke benekte det, det var tross alt en toårsperiode og litt under tusen utdelte advarsler.

 

Men jeg håper vitterlig det ikke er et inntrykk folk satt igjen med da jeg forlot Catch-Gamer. :)

 

(Dersom Catch-Gamer er feil forum vet jeg ikke helt hvilket forum det da skulle være snakk om, men kan ane at det var f.eks. Russ.no eller Bilforumet en gang for lenge siden.)

 

 

Glimti: Jeg setter som sagt pris på din tillit. Grunnen til at du ennå ikke har opplevd moderering fra min side mot dine innlegg er at jeg til dags dato ikke har kommet over regelbrudd fra din side. Og det er i bunn og grunn det jeg prøver å etterleve. Jeg modererer ikke uten grunn, og derfor har jeg ennå ikke moderert dine innlegg eller dine tråder.

 

Hva folk enn tror om meg er jeg rettferdig. :)

Lenke til kommentar
Synes det er underlig at en bruker som har bedrevet så mange grove personangrep blir utnevnt til brukermoderator, men i det siste har jeg fått et positivt inntykk av ham. Han får ha lykke til.

 

Dette synes jeg også er kjemperart, dette er også en bruker som har hatt kjempestore problemer på andre nettforum og fremstår som totalt uskikket til å være moderator noe som helst sted.

Blant annet ble han jo nærmest kjeppjaget fra bilforumet etter å ha kommet på kant med absolutt alle der.

 

Jeg synes dette er en avgjørelse som burde omgjøres snarest.

Lenke til kommentar

Tenker du på den gangen bilforumet, inkludert moderatorer, fant det for godt å åpent hetse undertegnede (som da var 16 år, anm.) i egen tråd med sterk personhets, og da undertegnede mottok trusler mot sin person via personlige meldinger?

 

Jeg må innrømme at jeg ikke husker hvorfor. Men jeg husker definitivt hendelsen, og husker jeg ble imponert over at folk i alle aldre tok seg tid til å kjøre på med hets i hele seks-syv timer på en fredagskveld.

 

Deltok du selv? Da har du min sympati.

 

Men på tross av mine manglende sosiale evner ble jeg i tiden etter dette tatt inn som journalist i nettopp Bilforumet, der jeg fikk gode skussmål for det jeg gjorde. Jeg har i tiden etter dette også vært involvert i mange forskjellige forum med forskjellige oppgaver.

 

Men det som imponerer meg er til syvende og sist at du husker dette, selv etter fem år. Gratulerer. :)

Lenke til kommentar

Det har det helt sikkert ikke. Poenget mitt er at dette for det første er gammel historie, og for det andre, virker det litt ironisk at noen skulle utestenges fra et moderatorembete på en diskusjonside med bakgrunn i personhets mot nevnte person på et annet forum, der moderatorer ikke hadde baller til å ta tak i det, for å si det slik. :)

 

Jeg har i tiden etter dette vært frilansjournalist, og moderator i to år ved en annen side. Jeg husker postestilen min i de dager, og om den ikke er like saklig som en kunne ønske, det er vel alltid litt å vinne i så henseende for oss alle, så er det dog et uomtvistelig faktum at jeg ikke ville reagert på de innleggene jeg postet i de dager ut fra redaktørplakaten, ei heller ut fra retningslinjene på noen side jeg har tilbragt tid på. Ei heller her.

 

Du har et subjektivt utgangspunkt, og det skal jeg ikke nekte deg. Men jeg vil få påpeke at utsagnene dine er urimelige, ulogiske og til syvende og sist ganske ufine.

 

Du skal få stå for dem, men dersom du ikke har noe å si, da skal du slippe.

 

Ha en videre fin kveld. :)

Lenke til kommentar

Hva som har skjedd i fortiden og andre steder vet vi lite om. Vi har ingen krav om at man skal ha oppført seg plettfritt i fortiden, vi ser fremover og vurderer hvem som er skikket til å moderere her i årene som kommer. Ikke hvem som var skikket for 6 måneder siden, 5 år siden eller 10 år siden. :)

 

At Simon Aldra har utført sine oppgaver her på forumet særdeles bra er det fra vår side liten tvil om. Han har vår fulle tillit og jeg håper han fortsetter i samme spor. Vi har ingen planer om å frata noen som gjør en god jobb, slik Simon gjør, statusen som moderator. Da får man heller komme tilbake om vedkommende ikke modererer på et godt nok nivå. Så håper jeg bare brukerne kan dømme utifra jobben som gjøres.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
  • 1 måned senere...

Siden moderatorer får kritikk for alt mulig, så bør det være på sin plass å komme med litt ros også av og til. Syntes Simon er meget flink til å moderere i PRS-delen av forumet samtidig som han deltar aktivt i mange tråder. Det er viktig å ha moderatorer som deltar aktivt, og vet hvordan den delen av forumet er. Keep up the good work! :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...