Gå til innhold

Fungerer installerte spill på andre PS3 maskiner?

Anbefalte innlegg

Dette er kanskje et dumt spørsmål, men jeg spør allikevel for sikkerhets skyld:

Jeg har noen spill som jeg ønsker å låne vekk til en slektning i påsken. Nå har jeg allerede installert noen av spillene på min egen maskin (Street Fighter IV, Killzone 2, osv.). Vil disse spillene fungere på den andre PS3-maskinen? På PC er det jo ofte slik at dersom produktet registreres eller aktiveres så er det ikke sikkert spillet fungerer på en annen maskin slik uten videre (du må avinstallere spillet for å kunne spille på en annen maskin). Men på PS3 er det vel ikke noe slikt opplegg såvidt jeg vet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Han mener sikkert at noen spill krever at deler av det innstalleres før man kan spille.

... med mindre jeg virkelig har gått glipp av noe :-)

Du har forstått riktig :) Enkelte spill, som f.eks. Street Fighter 4 lar deg installere alle filene på disken (forutsatt at du har ledig plass). Fordelen med dette er naturligvis at det tar kortere tid å laste inn spillet eller deler av spillet senere. Dette er standard prosedyre for PC-spill, men jeg skulle ønske flere konsollspill tilbød denne muligheten (Fight Night Round 3 er et skrekkeksempel på hvordan stadige og lange lastetider kan ødelegge flyten i spillet).

Lenke til kommentar
Nå har jeg allerede installert noen av spillene på min egen maskin (Street Fighter IV, Killzone 2, osv.)

Way to go, moron.

Teknisk sett så installerer Killzone 2 52MB (ifølge baksiden av coveret).

Uansett, tror det kommer ganske godt fram nå at det han mente ikke nødvendigvis gjelder installering av hele spill, men deler av spill (som ofte kreves). Noen spill har man også valgmulighet til å installere mer en minimumskravet (om det gjelder Killzone tror jeg ikke.

Killzone er kansje et dårlig eksempel å bruke, men mange spill krever installering av filer fra 2GB til 5GB +

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...