Gå til innhold

Hjelp til kjøp av ny bærbar pc!Multicom Compal KHLB2 ett godt kjøp?

Anbefalte innlegg

Har et spm her som er litt off topic, men hvis jeg kjøper denne datan uten OS. Da brenner jeg en cd med win 7 beta på og installerer den. Men hvor lenge kan jeg bruke deta versjonen før jeg er nødt til å oppgradere til fullversjonen. denne kommer vel i november mener jeg å ha lest`? :)

Forresten noen flere bruker erfaringer med denne pcen?

Varer til juni 2010

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
åssen opplever dere som har kjøpt pcn den rare oppløsningen??

Opplever det ikke som noe problem i spill eller film eller noe, kanskje litt når jeg surfer og driver med generelle programmer i windows at jeg må scrolle en del, men ikke noe stort problem :)

Må si jeg har merket at høytalerne er utrolig dårlige nå, som mange har nevnt :D

Lenke til kommentar
åssen opplever dere som har kjøpt pcn den rare oppløsningen??

Opplever det ikke som noe problem i spill eller film eller noe, kanskje litt når jeg surfer og driver med generelle programmer i windows at jeg må scrolle en del, men ikke noe stort problem :)

sier meg helt enig i dette.

edit: høytalerne er helt forjævelige.*

har derfor alltid anlegget tilkoblet.

Endret av Sangesland
Lenke til kommentar

Da har jeg bestilt også. Gikk for denne konfigurasjonen:

INTEL CORE 2 DUO T9400 2.53GHZ 1066MHz FSB 6MB cache 35W

320GB SATA 7200RPM 2.5"

4GB DDR3 SO-DIMM 1066MHz (2x2GB)

Skal kjøre Win7 RC.

Slang med dette:

TARGUS Notebook Skin 15-15.4" Medium (TSS011EU) 1226,-226,-

LOGITECH OEM DLX 250 KEYBOARD BLACK USB (967738-0108) 189,-89,-

Endret av Thrillseeker
Lenke til kommentar

Tenkte jeg bare skulle nevne noe i denne tråden.

For de som har planer om XP å får bluescreen under install. Er det rett og slett fordi du må slipstreame s-ata driver inn på cd'en. Har du lagt inn XP, men har wasta rundt å ikke funnet drivere så ligger de på Compal sin hjemmeside. vet ikke hvor relevant dette var, men lagå. Trenger noen hjelp så send meg en pm:) eller skriv her.

Endret av Rulator
Lenke til kommentar

Da har jeg fått bærbaren, slang inn Windows 7 RC, og jeg synes det gikk kjapt. Det som plager meg litt er at strømuttaket er på samme side som DVD-rommen, og dermed ligger ledninga litt i veien. Og tastatur-bredden re ikke utnyttet fullt ut. Maskien er lettere enn jeg trodde, og det er positivt:) Liker den litt ru overflaten på håndleddsstøttene.

Windows7 installerte wlan-drivere og jeg var oppe på nett rett etter første boot. Windows starter raskt. Jeg har ikke brukt vista så mye, så gleder meg til å teste win7 mer.

Noen som vet hvordan jeg kan bruke fingeravtrykksscanneren?

Oppløsningen er litt rar, men går fint det.

Endret av Thrillseeker
Lenke til kommentar
Da har jeg fått bærbaren, slang inn Windows 7 RC, og jeg synes det gikk kjapt. Det som plager meg litt er at strømuttaket er på samme side som DVD-rommen, og dermed ligger ledninga litt i veien. Og tastatur-bredden re ikke utnyttet fullt ut. Maskien er lettere enn jeg trodde, og det er positivt:) Liker den litt ru overflaten på håndleddsstøttene.

Windows7 installerte wlan-drivere og jeg var oppe på nett rett etter første boot. Windows starter raskt. Jeg har ikke brukt vista så mye, så gleder meg til å teste win7 mer.

Noen som vet hvordan jeg kan bruke fingeravtrykksscanneren?

Oppløsningen er litt rar, men går fint det.

Du skal ha fått med en CD med drivere, installer det som trengs derfra :)

Lenke til kommentar

Det er dessverre noen få ting som jeg etter hvert stiller meg skeptisk til med denne modellen. Det første er byggekvaliteten. I anmeldelsen til HW hevder de at den knirker en del både når du skriver på tastaturet eller justerer lokket på skjermen. Vekten er slett ikke verst (2,7 kg), men til gjengjeld ser den ikke særlig estetisk pen ut. Er i grunnen vanskelig å se hvorfor det kun er noen få produsenter som klarer å få bærbare til å se rene ut i kantene og overflaten. Skjermoppløsningen er etter min smak for lav. Personlig liker jeg best 16:10 formatet, fordi jeg surfer mye på blogger og forum på internett, og trenger derfor den ekstra høyden. Høytalere bryr jeg meg ikke så forferdelig mye om, siden jeg bruker øreplugger når jeg er ute av huset, og "ekte" høytalere når jeg er hjemme. :)

Lenke til kommentar
Det er dessverre noen få ting som jeg etter hvert stiller meg skeptisk til med denne modellen. Det første er byggekvaliteten. I anmeldelsen til HW hevder de at den knirker en del både når du skriver på tastaturet eller justerer lokket på skjermen. Vekten er slett ikke verst (2,7 kg), men til gjengjeld ser den ikke særlig estetisk pen ut. Er i grunnen vanskelig å se hvorfor det kun er noen få produsenter som klarer å få bærbare til å se rene ut i kantene og overflaten. Skjermoppløsningen er etter min smak for lav. Personlig liker jeg best 16:10 formatet, fordi jeg surfer mye på blogger og forum på internett, og trenger derfor den ekstra høyden. Høytalere bryr jeg meg ikke så forferdelig mye om, siden jeg bruker øreplugger når jeg er ute av huset, og "ekte" høytalere når jeg er hjemme. :)

Jeg syns ikke byggekvaliteten merkes så mye utenom musetastene.

Designet er ganske enkelt og det syns jeg er helt greit, står i stil med alt annet jeg har, svart og blått lys ;)(razer lycosa, logitech g5, qpad, samsung226wbw) alt er sort og blått :D

Lenke til kommentar

Heisann alle stolte KHLB2-eiere!

I disse tider har jeg bursdag, og selger russebilen, derfor får jeg råd til å kjøpe ny pc. Min gamle er 7 år gammel! :shrug: Denne har jeg siklet etter siden HW testet den :p

Har noen spørsmål:

Hvem har produsert, og hvilket modell er hardiskene man kan velge mellom?

Burde jeg gå for 320 GB 7200rpm eller 500 GB 5400rpm?

Går det evt. greit å bytte hdd til noe man har kjøpt selv i ettertid?

Hva er forskjellen mellom gskill -minne, og ikke? Skal gå for 4GB Er ikke mye forskjell i pris nå.

Takk!

Lenke til kommentar

Har 320 GB 7200 RPM-disken, står ST9320421AS på egenskaper. Google forteller at dette er en Seagate Momentus disk.

http://www.seagate.com/www/en-us/products/laptops/

Skulle ikke tro det var noe problem å bytte disk senere...

Jeg kjøpte bærbaren for å erstatte min skrivebordsmaskin, gikk derfor for 7200 RPM-utgaven, 320 GB 7200 RPM gir best ytelse.

Er ikke sikker på RAM-en, tror den rimeligste bare er nobrand.

Har et spørsmål jeg også: Er det slik at man bør ta ut batteriet når maskina er koblet på strøm, slik at batteriet får lengre holdbarhet?

Endret av Thrillseeker
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...