kjeLL// Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 det eneste du ikke har gjort er å sjekke volten til ram. er volten feil, får man bare ikke instalert OS, og om man skulle få det til, så vil det ikke være stabilt. hvilken slott ramen står i driter ramkontrollern i, så lenge ramen ikke får nok spenning vil den ikke kunne operere riktig! Lenke til kommentar
limsted Skrevet 28. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2009 det eneste du ikke har gjort er å sjekke volten til ram. er volten feil, får man bare ikke instalert OS, og om man skulle få det til, så vil det ikke være stabilt. hvilken slott ramen står i driter ramkontrollern i, så lenge ramen ikke får nok spenning vil den ikke kunne operere riktig! lyst til og informere meg litt om hvordan man stiller volten til rammen? Lenke til kommentar
War Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 Se på rammen, står det 1,9v? 2.0v? Så se i bios på ramvolt, auto er ofte for lav, sett til det samme som rammen. Lenke til kommentar
limsted Skrevet 28. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2009 (endret) Se på rammen, står det 1,9v? 2.0v? Så se i bios på ramvolt, auto er ofte for lav, sett til det samme som rammen. har tatt en titt og alt av tweak står på auto. auto i ram volt betyr at den regulerer mellom 1.8v til 3.0v volten den skal ha er 1.8v Endret 28. mars 2009 av limsted Lenke til kommentar
limsted Skrevet 28. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2009 Sett den på 1,8 manuelt. har prøvd det nå og det kommer fremdeles opp dpti2o.sys is corrupted.... Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 Har du noen mulighet til å "hoppe over" denne under installasjonen. dvs. valget "Ignorer"? Lenke til kommentar
limsted Skrevet 28. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2009 Har du noen mulighet til å "hoppe over" denne under installasjonen. dvs. valget "Ignorer"? ja, men når jeg gjør det så får jeg kunn et alternativ til, press any key to restart computer. går i sirkler uansett. Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 Du , det er ikke sikkert at du kommer langt om du går forbi det dpti2o.sy_ file. Mulig du at der er flere filer etter hvert. Så, du sier at du har prøvd med 2 plater. Er det deg som har laget de platene der. Fra hva? fra original eller noe kokos nedlastet sak? Når du først får meldning, åpne cd rom, plassere den andre plata du har for så å taste enter eller hva det er. Får du samme meldning? Lenke til kommentar
limsted Skrevet 28. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2009 Du , det er ikke sikkert at du kommer langt om du går forbi det dpti2o.sy_ file. Mulig du at der er flere filer etter hvert. Så, du sier at du har prøvd med 2 plater. Er det deg som har laget de platene der. Fra hva? fra original eller noe kokos nedlastet sak? Når du først får meldning, åpne cd rom, plassere den andre plata du har for så å taste enter eller hva det er. Får du samme meldning? den ene platen har jeg brent selv. har instalert den winxp'en på 4 maskiner uten problem, den andre er en orginal winxp pro cd. får samme feilen på den. og når jeg skal installere Linux så bugger alt... Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 (endret) Du har prøvd med så mange ram moduler, så at alle er kokos, er vanskelig å svelge, men ingenting er umulig. Så er da dvd saken din? (har du prøvd noe annet kanskje...husker ikke.) Har du mulighet å kople den disken du prøver å installere XP, i en annen maskin? Har du noe usb stick på 1 GB eller noe sånt? Har du kontrollert Bios vesjon du har? Du ser det når du kommer i biosen tenker. Endret 28. mars 2009 av wiberos Lenke til kommentar
limsted Skrevet 28. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2009 Du har prøvd med så mange ram moduler, så at alle er kokos, er vanskelig å svelge, men ingenting er umulig. Så er da dvd saken din? (har du prøvd noe annet kanskje...husker ikke.) Har du mulighet å kople den disken du prøver å installere XP, i en annen maskin? Har du noe usb stick på 1 GB eller noe sånt? Har du kontrollert Bios vesjon du har? Du ser det når du kommer i biosen tenker. har siste versjon av biosen, har prøvd 3 forksjellige dvd/cd rom. vet ikke hva jeg ikke har prøvd med ram. ja jeg har en 1gb usb stick. og cdene med winxp på fungerer i andre maskiner... Lenke til kommentar
ronron25 Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 Kanskje ligger problemet på sørsiden med IDE eller Sata, og som du har vært inne på selv, manglende driver. Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 Ok da har du oppdatert biosen, og du har sikkert reset alt, via jumber, eller hva! Du har prøvd med andre Dvd cd rom Det med minne er ikke vel eliminert, men det er rart at du får feil rett ved den dpti2o saken din. Hadde liksomt vært på hva som helst, hadde vært bedre, for å si det enkelt. Usb stick hadde jeg tenkt at den skal erstatte DVD, CD rom. De skal koples vekk totalt. Ingeting på den marvell kontroller. Men for å bruke usb slik jeg hadde tenkt, trenger du VistaPE, fordi den booter rett som den er fra Usb, og via den du skulle prøve å installer XP. Det er mer arbeid å laste ned verktøy Vista Aik for Vista PE, enn å lage USBen. (det kan du installere på en maskin med XP pro, det krever litt plass, så ikke installere på ProgramFiler, men velg en hvilken som helst andre directory\disk) Du trenger ikke mange min. med litt hjelp. Men måten å installere xp via USB er det samme som om du kunne kople disken du nå har i en annen maskin. Det er ikke sikkert at det vil gå uten at du får feilmeldninger, som kan være relatert til noe, men du er garantert at det er ikke DVD rom, eller kontroller. Du skal få hjelp å utføre det der. Du bare kople disken til en annen maskin som allerede kjører WinXP, slik som ellers gjør med hvilken som helst disk. Så tenk på det. På AsusP5E skal du i hvertfall kople disken som vist på pdf. e3327_p5e_ws_professional_29.pdf Lenke til kommentar
limsted Skrevet 28. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2009 Kanskje ligger problemet på sørsiden med IDE eller Sata, og som du har vært inne på selv, manglende driver. skal teste dette så fort jeg får tak i en disketstasjon. Lenke til kommentar
limsted Skrevet 28. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2009 Ok da har du oppdatert biosen, og du har sikkert reset alt, via jumber, eller hva! Du har prøvd med andre Dvd cd rom Det med minne er ikke vel eliminert, men det er rart at du får feil rett ved den dpti2o saken din. Hadde liksomt vært på hva som helst, hadde vært bedre, for å si det enkelt. Usb stick hadde jeg tenkt at den skal erstatte DVD, CD rom. De skal koples vekk totalt. Ingeting på den marvell kontroller. Men for å bruke usb slik jeg hadde tenkt, trenger du VistaPE, fordi den booter rett som den er fra Usb, og via den du skulle prøve å installer XP. Det er mer arbeid å laste ned verktøy Vista Aik for Vista PE, enn å lage USBen. (det kan du installere på en maskin med XP pro, det krever litt plass, så ikke installere på ProgramFiler, men velg en hvilken som helst andre directory\disk) Du trenger ikke mange min. med litt hjelp. Men måten å installere xp via USB er det samme som om du kunne kople disken du nå har i en annen maskin. Det er ikke sikkert at det vil gå uten at du får feilmeldninger, som kan være relatert til noe, men du er garantert at det er ikke DVD rom, eller kontroller. Du skal få hjelp å utføre det der. Du bare kople disken til en annen maskin som allerede kjører WinXP, slik som ellers gjør med hvilken som helst disk. Så tenk på det. På AsusP5E skal du i hvertfall kople disken som vist på pdf. e3327_p5e_ws_professional_29.pdf har ikke resetet hovedkortet med jumper, kun med batteriet.' skal ta og prøve denne metoden hvis jeg ikke får til det med disketstasjonen. og ja jeg har plugget rett på SATA ingangene på hovedkortet Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 Og hva skal du bruke disketstasjon hvis du har koplet på ich9r, og sata står i Ide mode da? Lenke til kommentar
limsted Skrevet 28. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2009 (endret) Og hva skal du bruke disketstasjon hvis du har koplet på ich9r, og sata står i Ide mode da? jeg fant ut at når jeg kjører driver cd'en til hovedkortet istede for og sette i winxp cd så kan jeg installere SATA/PATA og AHCI, RAID driverene, så jeg lurer på om jeg installerer disse driverene før jeg går løs på winxp install så kanskje jeg faktisk klarer det... og til dette så har jeg prøvd med alt fra ekstra cdrom til usb penn men den sier at jeg må ha diskett for og kunne installere. det kommer opp spørsmål om jeg vil installere hdd drivere ved og trykke F6 når jeg starter opp winxp cd. det er da jeg må installere dette... Endret 28. mars 2009 av limsted Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 Drivere for ahci eller raid, vil bli installert under XP installasjon. Du installerer ikke drivere som et selvstendig sak. Men å ha en diskettstasjon er helst ikke bortkastet, så det er bra at du får en slik. Lenke til kommentar
ronron25 Skrevet 29. mars 2009 Del Skrevet 29. mars 2009 Drivere for ahci eller raid, vil bli installert under XP installasjon. Du installerer ikke drivere som et selvstendig sak. Det er det jeg også tenker. Har installert f.eks linux mange ganger på forskjellige maskiner og har aldri hatt problemer med drivere. Men det er kanskje verdt et forsøk. Ellers kan det kanskje være noe galt med controlleren, eventuelt at chipen til sørsiden ikke sitter skikkelig i, men det tviler jeg på. Hva med å prøve en IDE harddisk? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå