limsted Skrevet 28. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2009 Hva står sata settings på i bios? Ser du Autodetect,AHCI eller Legacy mode?Også prøv en annen sata port/ledning Slik jeg forsto det får han ikke installert. det står som følger i Bios: Sata configuration [compatible] Configure SATA as [iDE] ellers i lista står det IDE, RAID, AHCI. Lenke til kommentar
limsted Skrevet 28. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2009 (endret) skal stå på IDE ja,evt ATA. Står på IDE men ATA finnes ikke i den listen, kunn IDE, RAID, AHCI. Hva skjer om jeg prøver og installere winxp med AHCI? Endret 28. mars 2009 av limsted Lenke til kommentar
War Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 (endret) Se her. Du kan prøve da, så kan du evt hotswappe mellom disk og dvd senere når det først er en ny install. Byttet sata til en kontakt av en annen farge? Hvilken windows har du igjen? vista tar AHCI fint, XP vil gjerne ha sp2 først. Endret 28. mars 2009 av War Lenke til kommentar
limsted Skrevet 28. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2009 BsoD skal skje da, ifølge dette.Byttet sata til en kontakt av en annen farge? hmmm ok, da lar jeg det være. men vis det ikke er noe galt med hardware så må det være en eller annen instilling i Bios som hindrer meg i og installere OS. men forstår fremdeles ikke hva den feilmeldingen som dukker opp vær gang egentlig gjør dær dpti2o.sys Se her.Du kan prøve da, så kan du evt hotswappe mellom disk og dvd senere når det først er en ny install. Byttet sata til en kontakt av en annen farge? Hvilken windows har du igjen? vista tar AHCI fint, XP vil gjerne ha sp2 først. har winXP pro. hva mener du med og hotswappe mellom disk og dvd? Lenke til kommentar
War Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 (endret) Har du xp må du sette den til IDE, og kan ikke bytte før etter sp2. Glem hotswap-greiene, det er bare noen fordeler om du legger inn vista med AHIC men du har ikke vista engang. Den feilmeldingen kommer ofte ved Raid adapter miniport driver , regner med at du har prøvd fra andre sataportet på hovedkortet.+ sjekket om hovedkortet krever en satadriver som du må trykke f6 for når cden booter. Da burde det følge med en floppy i hovedkortesken. Du har vel også sjekket at cden er helt ren, fikk svart skjerm med hvit tekst-feilmelding og korupte filer med en møttete xpcd før.(ikke din feilmelding) -------------------------------------------- Du har prøvd begge pci-e sporene Du har resatt bios med batteri/jumper Du har nyeste bios Du har ren cd Du har kun en rambrikke Du har testet alle slottene for rambrikken Du har i all strøm i hovedkort og skjermkort Du har testet en annen sata-ledning Du har testet flere sata-portet på hovedkortet Sata står på IDE i bios Du har testet en annen OS Du har sjekket om hovedkortet må ha en satadriver i begynnelsen av installen /F6 Endret 28. mars 2009 av War Lenke til kommentar
limsted Skrevet 28. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2009 (endret) Har du xp må du sette den til IDE, og kan ikke bytte før etter sp2.Glem hotswap-greiene, det er bare noen fordeler om du legger inn vista med AHIC men du har ikke vista engang. Den feilmeldingen kommer ofte ved Raid adapter miniport driver , regner med at du har prøvd fra andre sataportet på hovedkortet.+ sjekket om hovedkortet krever en satadriver som du må trykke f6 for når cden booter. Da burde det følge med en floppy i hovedkortesken. Du har vel også sjekket at cden er helt ren, fikk svart skjerm med hvit tekst-feilmelding og korupte filer med en møttete xpcd før.(ikke din feilmelding) har 8 sata porter inni pc'en på hovedkortet. to av de er svarte mens de andre 6 er blå, på de 2 svarte sto det følgende. for og bruke disse må du først installere Marvell ett eller anna driver fra driver cd'en som fulgte med. fikk ingen disket med og jeg eier ingen disketstasjoner. ja jeg får spørsmål om og trykke på F6 nederst på skjermen rett før den scanner igjennom filene. cd'en er ren ligger i en egen mappe til og med ; Endret 28. mars 2009 av limsted Lenke til kommentar
War Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 sjekk om det er en sata-driver der. De grå må du legge inn Raid-drivere for å bruke. Bruk kun blå. Lenke til kommentar
limsted Skrevet 28. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2009 sjekk om det er en sata-driver der.De grå må du legge inn Raid-drivere for å bruke. Bruk kun blå. fant ut noe interressant, jeg satte i driver CD'en som fulgte med og jeg klarte og boote fra den, jeg fikk flere muligheter til og installere driverene men jeg måtte kopiere de ned på en floppydisk for og kunne installere dem. er det dette jeg kanskje må gjøre før jeg kan gå løs på OS installasjon? :O Lenke til kommentar
War Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 (endret) Floppydisk? Hva med USBstick. Sleng i cden på en annen pc og åpne den der? Ser ikke helt grunnen til å legge med en CD når man må bruke floppy. Prøv på nytt. Den cden er vel først og fremst chipsetdriverene som lyd, lan osv. Har bare sett satadrivere på egen disk/floppy før og ikke på cden som bærer hovedkortets navn. Men det er asus, hvem vet. Endret 28. mars 2009 av War Lenke til kommentar
limsted Skrevet 28. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2009 floppydisk? Hva med USBstick.sleng i cden på en annen pc og åpne den der? will do =D Lenke til kommentar
limsted Skrevet 28. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2009 (endret) Floppydisk? Hva med USBstick.Sleng i cden på en annen pc og åpne den der? Ser ikke helt grunnen til å legge med en CD når man må bruke floppy. Prøv på nytt. Den cden er vel først og fremst chipsetdriverene som lyd, lan osv. Har bare sett satadrivere på egen disk/floppy før og ikke på cden som bærer hovedkortets navn. Men det er asus, hvem vet. den tar ikke usb pennen på denne maskinen... den vil bare ha floppydisk... men hovedkortet sin driver cd hadde alt. alt fra lyd og andre drivere til hdd driverene... Endret 28. mars 2009 av limsted Lenke til kommentar
limsted Skrevet 28. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2009 samme med den andre pc'en... vil kunn ha floppydisk... Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 (endret) har du stilt på volt til ram?, hvis du ikke har det. sett volten til det den skal være.- Endret 28. mars 2009 av kjeLL// Lenke til kommentar
ronron25 Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 Ikke vet jeg, men de gangene jeg har opplevd problemer med å installere os, så har det vært problemer med DVD-spiller. Har du prøvd med en annen? Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 CPU? Hva har du? Ram-hvor monterer du den? (du har 4 plasser til det, er det likegyldig hvor?) Bios versjon og oppdatering som allerede nevnt. Volt til ram som allerede nevnt. Dvd som allerede nevnt. Men du har tydelig problemer med at forstår hva HK tilbyr og hvor du kopler hva. Om noen filer er korrupte så en mulighet er å skifte cd plate i det du blir bedt om å rescane, dvs. at du skifter mellom plater. Men først av alt, du må lese bruksanvisningen. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 Hva med noe så enkelt som og bytte DVD/CD ROM og/eller Windows CD? Lenke til kommentar
War Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 Det kan være noe i det, har opplevd av en win xp norsk cd kresen på utvalgte cdrom men min cd var gammel i tillegg. Siden kloning er digg har jeg alltid dvdrom under dvdbrenneren som gir 2 muligheter på kresene cder. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 Og undertegnede fikk problemer med lovlig Windows XP etter installasjon av SecuROM, så det er verdt er forsøk. Jeg ser riktignok at det meste er prøvd i denne sammenheng. Lenke til kommentar
limsted Skrevet 28. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2009 har prøvd med 4 forskjellige cd/dvd rom, volten på ram er jeg usikker på og så lenge rammen står i en av A slotene så er det likegyldig. prosessoren min er en Intel Core™ 2 Quad Q9300 2.5GHz, men jeg har også prøvd med en core 2 duo. prøvd 2 forskjellige winxp cd'er og 4 forksjellige Linux Ubuntu cd'er... ingen av de fungerer. Det jeg ikke har prøvd enda er og få lagt inn driverene til SATA/PATA osv. fordi jeg ikke har disketstasjon, skal få tak i en idag tusen takk for mange flotte svar og ideer =D Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå