Gå til innhold

Ny Stillegående, Spille PC

Anbefalte innlegg

Heisann

Håpet på at noen her kunne hjelpe meg med å sette opp deler til en ny spille pc.

PC`en min er ca 2 år gammel nå og ønsker å få kjøpt en ny.

Ønsker at pc`en skal klare å kjøre de fleste spill rimelig "smooth", og at den skal være veldig stille gående (siden den blir stående i stua).

Deler som jeg ikke trenger er skjerm, mus og tastatur.

Ellers trenger jeg alt fra kabinett til lydkort.

Ønsker ikke at pc`en skal koste mer enn 11-12.000 kr.

Var å sjekket på deres anbefalinger på "spille" pc- oppsett, men så at den ikke var oppdatert siden 2/12/2008 så tenkte det var best å legge inn noe her.

Endret av xcentro
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

22" har oppløsning på 1680x1050 og skjermen er fortsatt i prisguiden.

Om du går for forslaget til fflex, kan du vurdere å bytte ram til G.Skill DDR2-800 4 GB (2 x 2 GB), den koster kun kr. 380 fra Pixmania. Den er spec'et som 800 MHz, men kjører 1000 MHz på samme timings som den foreslåtte Mushkin varianten til kr. 750. Det finnes også andre 800 MHz moduler i prisguiden som matcher Mushkin minnet til vesentlig lavere pris. 1000 MHz, 5-5-5-15 er ekvivalent med 800 Mhz, 4-4-4-12 og forsvarer ikke dobbelt pris.

Du kan også vurdere å gå opp 100W på PSU. Dersom du senere skulle bytte til en C2Q cpu, kan 550W bli i minste laget. Corsair TX 650W koster kr 774 fra Pixmania.

PSU

https://prisguiden.no/product.php?p...6&cat_id=36

ram

https://prisguiden.no/product.php?p...3&cat_id=27

Lenke til kommentar
Hva slags skjerm har du?

Har du en skjerm med oppløsning på 1680x1050 eller mindre.. ville jeg gått for noe slikt. Det blir kraftig og stillegående.

Tatt fra netshop.no

Fflex's liste var bra, ta no slikt ja! :thumbup:
Lenke til kommentar

Trådstarter bes lese igjennom Retningslinjene for denne kategorien, som er å finne i toppen av denne kategorien.

Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel. Vennligst forsøk å tenk på dette neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men ta gjerne og p_report.gif dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.)

Lenke til kommentar
satt å vurderte å bestille en raptor disk som boote disk, men bestemte meg for å bare følge fflex`s oppsett :)

tusen takk for all hjelp

Hvis du vil ha en stille og kraftig PC er absolutt SSD noe å vurdere. Det booster ytelsen ekstremt mye, og er totalt lydløst. Harddisken er den delen i en PC som er den klart største flaskehalsen, og å delvis fjerne denne (eller forbedre den) for OS, programmer, (og favorittspill?) får maskinen til å føles mange ganger raskere. Ta en titt på OCZ Vertex (60GB?), SuperTalent MX (64GB?), og intel x25-M (80GB). Hvis du kun er interresert i spill, så hjelper dette ikke noe på maks FPS...

Lenke til kommentar

Trådstarter bes lese igjennom Retningslinjene for denne kategorien, som er å finne i toppen av denne kategorien.

Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel. Vennligst forsøk å tenk på dette neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men ta gjerne og p_report.gif dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...