ravna Skrevet 27. mars 2009 Del Skrevet 27. mars 2009 (endret) Hei Dette gjelder ikke min pc, men eieren er på jobb, så jeg skal forsøke å forklare så godt jeg kan. PC'en har Windows 7 installert, det er en stasjonær PC satt sammen i juni i fjor, uten at jeg kan gå i detalj om hardware nå. Forleden kveld ble den ustabil, og låste seg. Eieren slo den av, men da han skulle slå den på igjen i går ettermiddag fikk han feilmeldingen bootmgr image is corrupt. Etter et par restarter kom den allikevel i gang, og han fikk tatt backup. Deretter, utover natta, har han reparert, formattert, installert XP, installert Windows 7 igjen, osv. osv. Feilmeldingen kom opp både med XP og 7 installert. Han slet med å få installert også, det ble avbrutt 2 ganger, men lyktes på tredje. Etter dette gikk det også greit med alle oppdateringene, PC'en restartet uten problem hver gang. Like fullt, i dag tidlig var det igjen bootmgr image is corrupt på oppstart. Det er altså en helt ny installasjon, men forsatt med feilmelding. Den starter fra dvd, og han har forsøkt feilrettingsverktøyene. I noen tilfeller får han melding om ingen feil funnet, andre ganger står det sucsessfully completed - bare at feilen fortsatt er der. Noen tanker? Endret 27. mars 2009 av ravna Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå