ollibolli87 Skrevet 27. mars 2009 Del Skrevet 27. mars 2009 Hei! Jeg har levert bilen min til bytte av toppakning nå. Forventer at den skal være ferdig på lørdag Det jeg lurer på er hva vil det egentlig si? Kommer jeg til å merke noen særlig forskjell når jobben er gjort? Før jeg leverte bilen hadde jeg disse problemene: *Bilen gikk ofte varm pga luft i kjølesystem. Måtte Fylle på kjølevæske ofte. *Hente den var vrien å starte( et par tre forsøk) *Ujavn på turtall, særlig rett etter oppstart. Måtte som regel vente 1 minutts tid før jeg kunne kjøre. *Litt fusking/lugging når jeg tok klampen i bånn. Jeg lurer på dette siden skifting av toppakning er en relativt dyr affære. Og vil gjerne ha valuta for pengene jeg bruker! Bilen er btw en peugeot 306 - 96 mod 1,4 liter Takker for alle svar! Lenke til kommentar
War Skrevet 27. mars 2009 Del Skrevet 27. mars 2009 http://no.wikipedia.org/wiki/Toppakning Sjekk denne mens du venter på svar. Lenke til kommentar
Bushnell Skrevet 27. mars 2009 Del Skrevet 27. mars 2009 Det burde fikse alle problemene du nevner, og du slipper å få vann i oljen og i sylinderene som kan føre til att råder, råderlagre osv går til helvette.. så ja det er verdt det Lenke til kommentar
ollibolli87 Skrevet 27. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2009 høres veldig bra ut bushnell! da gleder jeg meg til å få tilbake bilen! Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 27. mars 2009 Del Skrevet 27. mars 2009 Alle de problemene du har hatt kan relateres til den. Motoren er jo ikke tett, så både vann, olje kan komme på avveie. Dessuten mister du kompresjon i motoren. Så da fikser nok denne problemet. Pakning og bolter er ikke dyre greiene (ca 1000kr). Resten er jobben. Da en hel del må demonteres osv. Lenke til kommentar
Petter Skrevet 27. mars 2009 Del Skrevet 27. mars 2009 Tingen som skjer når du må bytte toppakning er at pakningen mellom toppen på motoren og resten av motor blokka enten er for gammel og dermed begynt og morkne og dermed ikke er tett lenger ellers så kan det være at motoren har vært veldig varm og dermed at pakningen har blitt skadet eller noe. her ser du topp pakning som ikke er helt fin Lenke til kommentar
ollibolli87 Skrevet 27. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2009 hehe, jøss! kjenner meg veldig igjen i de situasjonene som er beskrevet på wikipedia. særlig dette med vandrende grade stokk! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå