Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Maskinen "husker" ikke endringer

Gjest Slettet+90817234

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+90817234

I mangel av en bedre tittel vil jeg gjerne ha hjelp til noen småting som irriterer meg.

Jeg kjøpte en Acer Aspire for et par uker siden. Den er brukt, men fungerer veldig fint. Den forrige eieren sendte maskinen inn til leverandøren for å tilbakestille til fabrikkinnstillinger, slik at den skulle være klar for en ny eier.

Problemet er at maskinen ikke vil "huske" på diverse endringer jeg gjør. Jeg har Vista på både den stasjonære og den bærbare (som jeg nå skriver om), og på den stasjonære vil programmene jeg bruker ofte legges til i en liste i Start-menyen. Dette skjer ikke på den bærbare. Når jeg eventuelt høyreklikker for å kopiere inn en snarvei, kommer det kun opp ett alternativ: "Properties".

Jeg opplever også at jeg må endre på musepekerhastigheten hver eneste gang jeg skrur på PCen. Dette har gjort at jeg har lagt en snarvei til museinnstillinger på skrivebordet for å spare meg bryet å gå inn på kontrollpanelet etter hver oppstart (det spiller ingen rolle om jeg trykker Apply, eller bare OK).

I går lagde jeg meg også en ny e-postadresse. Når jeg logger meg på MSN, har jeg defaultnavnet jeg skrev inn da jeg registrerte e-posten, og ikke navnet jeg sist endret det til (hvilket aldri var et problem med den forrige adressen min).

Er det noen som vet hva dette kan skyldes?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kanskje du har en begrenset konto du logger på med? Er maskinen med i et domene?

Prøv å reinstaller maskinen, eller logg deg på med Administrator kontoen og legg til fulle rettigheter til brukerkontoen din.

Hvis du ikke har passordet til administrator kontoen gå inn i cmd og skriv:

net user Administrator *

og skriv inn nytt passord:)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+90817234

Ja, jeg har administratorkonto på PCen ettersom jeg er eneste bruker.

Hva mener du med at maskinen er med i et domene?

En annen jeg snakket med foreslo også å formatere PCen, men jeg vil helst ha det som siste utvei.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...