bluskies Skrevet 27. mars 2009 Del Skrevet 27. mars 2009 Hei. Jeg synes de rimelige UPSene har for kort driftstid og lurer på om noen vet om en UPSløsning jeg kan koble til et vanlig bilbatteri. Jeg har et 92 Ah jeg kan bruke og det burde kunne kjøre en vanlig PC noen timer, men jeg kan ikke finne neon slike UPSbokser. Vennlig hilsen Audun Lenke til kommentar
bjorn.e Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 Har lest poster om folk som har koblet opp flere batteri i parallell på "billige" UPS'er (2x og 4x kapasitet) med hell. Eneste evt. problem er lade delen av UPS, i stand-by og batteridrift skulle det ikkje være noe problem. Har du en billig UPS, kan du lade ut original batteri, måle ladestrømmen under opplading, koble til større batteri og se om ladestrømmen holder seg ca lik. Er laderen regulert så burde det gå helt fint, bare ta lengre tid å lade opp batteriet. Mulig det er en temperatursensor ifbm. laderen også, den kan med fordel forlenges til det nye batteriet. Du kan også evt trikse til en ekstern lader til batteriet og dioder for å forhindre evt skade til UPS? 5Ah er std. batteri i min 500VA UPS fra APC; 95Ah er kanskje en drøy oppgradering mtp indre motstand i batteri og krav til ladestrøm? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå