ZeRKoX Skrevet 27. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 27. mars 2009 Heisann. Vi eren gjengsom skal arrangere LAN, og skal i den forbindelse handle inn nettverksutstyr. Det jeg lurer på er om dette oppsettet vil fungere, eller om svitsjene er for svake, og har derfor god sjans til å krasje? Coresvitsj: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=318465 Bodsvitsjer: 3-4x http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=322130 Tenker da å legge to kabler i trunk mellom hver svitsj og inn til core. Vil dette fungere? Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 28. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 28. mars 2009 (endret) disse funker fint sammen er en ganske populær serier for lans, spesielt den 12xxt serien du bruker i core er populær, eneste minus med den er at den bare støtter 6trunks men jeg ville nok gått opp til 4kablers trunks for og sikre at alle portene kan gå "full pupp" uten mulig flaskehals. Endret 28. mars 2009 av cruzader Lenke til kommentar
ZeRKoX Skrevet 28. mars 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 28. mars 2009 4 kablers trunk er bortkastet da 24*100mbit = 2,4Gbit... Trenger iallefall ikke mer enn 3... Men er det vits å gå opp til 3? Sjansen for at alle på et bord kopierer 100%, og ingen av dem fra sitt eget bord er jo i grunn 0... Men dere mener det kan være et bra valg? I så fall er jeg redd at det blir disse Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 28. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 28. mars 2009 (endret) joda teoretisk går du 3gbit av 3 kabler, men i praksis oppnår ikke du den ytelsen siden endel forsvinner til hashing. med 4kabler mellom 2stk 1224t er høyeste jeg har klart måle 3,1gbit med trunken i half duplex. har selv sett på 100mbit bordswitch i samme serien da den 48ports siden de rimelige gbit switchene ikke støtter over 6trunks og ble enige om at 22porter x 6 switcher ble forlite. men endte med 1224t på bordene, gbit til folket! Endret 28. mars 2009 av cruzader Lenke til kommentar
ZeRKoX Skrevet 29. mars 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 29. mars 2009 Jeg har forøvrig lekt me tanken på å droppe core på det første lanet mtp. finansiering, og bare legge dobbel trunk fra svits 1 til nr.2 og 3. Det vil vel funke bra når jeg bare har 3 svitsjer? Jeg planlegger da også å gå til innkjøp av coresvitsj senere. Hørtes det spinngalt ut, eller kan det funke? Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 29. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 29. mars 2009 (endret) om skippe core for direkte trunk mellom bordswitchene, ville jeg heller gått for 1 48ports og 1 24ports så en trunk direkte mellom. det blir rundt 4200kr for 72porters nettverk, da har du 2xgbit ledig på den 48port for servere. Endret 29. mars 2009 av cruzader Lenke til kommentar
ZeRKoX Skrevet 1. april 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 1. april 2009 (endret) Men så er 24 mer enn store nok mtp. lengde mellom svitsj og bord. Får vi 48 porter er det opp til 10-12 meter fra svitsj til den pulten som er lengst borte... Endret 1. april 2009 av obrestad Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå