miCro Skrevet 26. april 2003 Del Skrevet 26. april 2003 God aften! Jeg har planer om å legge inn red hat. Jeg føler på en måte at Windows har gjort jobben sin, og vil derfor prøve noe nytt. Det jeg lurer på er om det er visse retningslinjer jeg bør ha under og før installasjonen, og om det er visse ting jeg bør få av kunnskaper før en eventuell installasjon? Takker for svar….. Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 26. april 2003 Del Skrevet 26. april 2003 Putt inn cd-en og følg instruksjonene på skjermen. Det store problemet for de fleste førstegangsinstallerende er partisjonering av harddisken. Windows fungerer fint (ehh... eller ikke) med bare en partisjon. Det går egentlig også helt greit å istallere linux på en partisjon også, men det anbefales å bruke flere. Det jeg gjør er å ha en swap-partisjon, en /home pratisjon og en / partisjon. Mange velger også å ha en egen /usr partisjon til programmer, men jeg lager en egen partisjon til /usr/local/src hvor jeg laster ned kilde til programmer jeg kompilerer selv. Det kan også være en ide å ha en egen /var partisjon hvis du har tenkt til å ta vare på www sider og mysql databaser. Jeg bruker også en /boot partisjon. Når det kommer til størrelse på partisjonene så er det mange anbefalinger. Min er /boot 20-50 MB (primær) / 4 GB /home Så mye du trenger til dokumenter /usr/local/src Så mye du trenger til programmer du laster ned og kompilerer. Lenke til kommentar
DummeGaas Skrevet 26. april 2003 Del Skrevet 26. april 2003 http://forum.hardware.no/viewtopic.php?t=106425 Lenke til kommentar
MarcelSB Skrevet 26. april 2003 Del Skrevet 26. april 2003 Da er vi gang med å linke til FAQ'en MarcelSB Lenke til kommentar
miCro Skrevet 26. april 2003 Forfatter Del Skrevet 26. april 2003 Takk for hjelpen(og ikke minst linken)! :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå