Boeken Skrevet 27. mars 2009 Del Skrevet 27. mars 2009 (endret) Hoi, nettopp kjøpt meg nye deler som jeg skrudde sammen i går. Alt starta opp fint og jeg har ikke merka noen problemer. Jeg la inn EasyTune 6 å så at system lå på rundt 38-40 grader idle. Spørsmålet mitt da er om det er mye, eller skal den være rundt der? Sjelden jeg sjekka gradene på den gamle maskina mi (Asus P5W Deluxe, Core 2 Duo), men kan ikke huske at den lå så høyt. Bruker Cooler Master ATCS 840 Fulltower som kabinett. Alle viftene på. CPU (Intel i7 920) derimot ligger på 25 grader idle med Cooler Master Hyper Z600. Bare lurer, har ikke så mye peiling på hva egentlig som er høy eller lavt når det kommer til gradene. Endret 27. mars 2009 av Boeken Lenke til kommentar
War Skrevet 27. mars 2009 Del Skrevet 27. mars 2009 Mener du northbridge? Har du på bonuskjøleren? Prøvd et annet prog som for eks Everest ultimate? 940 her, 4,1HT kjører 100% load nå 24/7 NB ligger på 57C Er vel en grunn til at man kan sette vannkjølingen der, merkelig at den skal bli så varm da minne-cpu ikke går igjennom NB lengre. Lenke til kommentar
Boeken Skrevet 27. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2009 Mener du northbridge? Har du på bonuskjøleren? Prøvd et annet prog som for eks Everest ultimate? 940 her, 4,1HT kjører 100% load nå 24/7 NB ligger på 57C Er vel en grunn til at man kan sette vannkjølingen der, merkelig at den skal bli så varm da minne-cpu ikke går igjennom NB lengre. At programmet viser system kan jo egentlig bety så mangt. Men jeg synes det bare var overraskende høyt med all "cooling"-reklamen som var på pakka. Har montert bonuskjøleren ja. Tok en time med Fallout 3 nå og da kom den opp i 47 grader. Varslingsmåleren står native på 40 grader både cpu og system. Ikke at jeg har på alarmen men ble litt skeptisk når jeg så at den allerede var på 38 grader ved idle. Lenke til kommentar
War Skrevet 27. mars 2009 Del Skrevet 27. mars 2009 Det er en passiv kjøler, vanligvis har man egene hissige vifter på NB. Er luftflyten i kabinettet god nok over ribbene? Blåser evt CPU viften mot NB? Om man kjøler cpu med vann blåser ingen cpukjøler på NB og da pleier NB å bli varm og må kjøles. På mitt andre GB kort x48T-DQ6 blir NB også steinvarm uten cpuvifte som passivt blåser på den, så med vannkjøling der måtte jeg sette inn en egen vifte for NB. Temp er vel ikke noe prob før du skal klokke, kanskje monsterkjølingen på esken er det pga man trenger det og ikke for å få lave temp. Lenke til kommentar
Boeken Skrevet 27. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2009 Mulig det ja. Har ingen vifter som er retta mot NB, hvis ikke den 120mm vifta i kabinettet rett ved siden av CPU-ribba teller. Har passiv ribbe på CPU'en. Men det skal være mer enn nok luftkjøling i kabinettet, har 2 230mm vifter som dundrer å går på toppen og enda en 230mm foran som drar lufta inn mellom diskene og oppover hovedkortet. Mulig jeg kan flytte litt på skjermkortet også ettersom det står veldig tett inntil bonuskjøleren. Ellers får jeg kjøpe meg en vifte til som blåser rett mot NB. Men takker for hjelpen Lenke til kommentar
Munty Skrevet 29. mars 2009 Del Skrevet 29. mars 2009 Dette er da ingen faretruende temperaturer? Har ofte mye høyere enn det jeg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå