stimas Skrevet 27. mars 2009 Del Skrevet 27. mars 2009 Kjenner jeg blir SÅ irritert over at produsentene presser inn video-funksjon på speilreflekskameraene. Hvorfor lurer jeg på? Når man kjøper et speilreflekskamera, så er det for å ta bilder, IKKE film! Hvis man skal filme, så kan man vel kjøpe seg et videokamera? Eller bruke mobilen hvis man må filme ett elelr annet? Prisene er forhøyet av dette vil jeg tro. Se på 500D fra Canon som nettopp ble lansert...., med video ... og DEN prisen da!? Jøie meg, sier jeg bare.... Uff..., har ikke godt av å blir SÅ irritert. Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 27. mars 2009 Del Skrevet 27. mars 2009 Eller bruke mobilen hvis man må filme ett elelr annet?Prisene er forhøyet av dette vil jeg tro. Neinei, kamera på mobilen gjør den bare dyrere. Lenke til kommentar
boos Skrevet 27. mars 2009 Del Skrevet 27. mars 2009 Kjenner jeg blir SÅ irritert over at produsentene presser inn video-funksjon på speilreflekskameraene. Hvorfor lurer jeg på? Hvorfor? Det er fordi man skal kunne ta opp film. boos Lenke til kommentar
Karabin Skrevet 27. mars 2009 Del Skrevet 27. mars 2009 Det kommer stadig nyvinninger, kameraprodusentene vil selge nye produkter og konsumentene ønsker økt funksjonalitet. Snart er og gps og wifi standard i speilrefleks og. Lenke til kommentar
El chico Skrevet 27. mars 2009 Del Skrevet 27. mars 2009 (endret) Genialt å dytte inn flere funksjoner i samme enhet. Hvorfor drasse på en haug med dingser når en kan slepe med seg bare 1? * Kamera, musikkspiller, gps i mobilen * Video i speilrefleksen * Fotomulighet i videokamera Framtiden er kanskje kamera/video, gps, musikkspiller, telefon, data, mm i (sol)brillene. Alt drevet av et solsellepanel. Endret 27. mars 2009 av El chico Lenke til kommentar
laurell Skrevet 27. mars 2009 Del Skrevet 27. mars 2009 TS: Hva hadde du valgt om du skulle reise på tur: Både speilrefleks OG videokamera? <-- Noe som gir ekstra bagasje.(2 vesker for de som bruker det) Eller bare speilreflekskamera som også kan filme? //End of discussion Lenke til kommentar
Det Skumle Fjellet Skrevet 27. mars 2009 Del Skrevet 27. mars 2009 Haha! Skjønner ikke at noen kan bli irritert av at de putter video i speilrefleks. Bare la være å bruke det... Det gjør uansett ikke kameraet mange ørene dyrere. Lenke til kommentar
# offline Skrevet 27. mars 2009 Del Skrevet 27. mars 2009 Jeg var imot både video og live view funksoner i ett dSLR. Ombestemte meg for noen uker siden Etter jeg leste noen artikler og tråder etc. HD-video på speilrefleks er bra så lenge det ikke går på bekostning av noe annet. Kommer Pentax med dette håper jeg de tenker med haue og ikke med magen full av sake De må da for f*** klare å lage en mikronfon tilkobling på disse kameraene?! Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 27. mars 2009 Del Skrevet 27. mars 2009 Folk var en stund i mot Liveview også. Jeg gleder meg bare til lynrask liveview og bedre videoegenskaper med stereo lyd i hvertfall. Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 27. mars 2009 Del Skrevet 27. mars 2009 Kommer Pentax med dette håper jeg de tenker med haue og ikke med magen full av sake De må da for f*** klare å lage en mikronfon tilkobling på disse kameraene?! Pentax har vel ingen konkurrerende videoprodukter som Canon (og Nikon D90 har jo en litt halvveis løsning fordi de var først), så det kan godt komme fra Pentax, ja... Lenke til kommentar
stimas Skrevet 27. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2009 Tror de fleste som driver med speilrefleks ikke applauderer dette med video. Når man driver med å ta bilde, så skal man ikke ha en dings som også filmer!? Likedan med disse filmkameraene også..., mulighet for å ta bilde!? Hallo!? Steike dumt hele greia... Skal man ta bilde, så skal man ta bilde. Skal man filme, så bruker man videokamera! Lenke til kommentar
Det Skumle Fjellet Skrevet 27. mars 2009 Del Skrevet 27. mars 2009 Alle videokameraer jeg har prøvd gir helt rævva kvalitet. Da er det bedre å ha skikkelig kvalitetsoptikk og filme med speilrefleksen sin! Lenke til kommentar
kaian Skrevet 27. mars 2009 Del Skrevet 27. mars 2009 (endret) Kjenner jeg blir SÅ irritert over at produsentene presser inn video-... Prisene er forhøyet av dette vil jeg tro. Etter live-view er det lite hardware som skal til for å implementere video, dermed er utviklingen i stor grad begrenset til firm-ware, og der kan de gjenbruke det meste fra videokameraene sine. Tror det må være mer irriterende for de som faktisk er ute etter video i speilrefleksen sin at løsningne er så halvbakte, sikkert delvis for å begrense kostnaden, men og for å kunne fortsette å gjøre det litt bedre i hver nye modell, i lang tid framover. edit: Videomulighet er i hvertfall mye mer relevant enn innebygd gps og wifi. Endret 27. mars 2009 av kaian Lenke til kommentar
# offline Skrevet 27. mars 2009 Del Skrevet 27. mars 2009 ... Wrong! Dette er fremtiden. Tenk deg en journalist/fotograf på jobb. Idag tar man bilder av en hendelse, om noen år kan samme person ta bilder som brukes i aviser og ta video opptak i HD som kan selges til Nrk eller TV2. Lenke til kommentar
Dirty^Dog Skrevet 27. mars 2009 Del Skrevet 27. mars 2009 Fatter ikke hvorfor folk gidder å lage et innlegg for å fortelle om hvor irriterte de er over at det kommer en ny funksjon på et nytt speilreflekskamera. Liker man det ikke, så la være å kjøp det da vel! Har sett endel videoer fra 5d markII, og resultatene man kan oppnå er rett og slett fantastiske. Selv vurderer jeg å oppgradere fra 450D til 500D kun pga videofunksjonen. Så det så. Lenke til kommentar
Gapatrosten Skrevet 27. mars 2009 Del Skrevet 27. mars 2009 Forhåpentlig vis så fortsetter dem og lage rent speilrefleks kamera men det ar jo greit at det er noen som vil ha noe mere i sine dypeditter og det må man akseptere syns jeg det skaper et mangfold av muligheter og det er vel fremtiden. Husk da hjulet ble oppfunet var det også mange som så på det som noe ødelegende noe det forøvrigt har blitt men men God helg Lenke til kommentar
ozone Skrevet 27. mars 2009 Del Skrevet 27. mars 2009 Alle videokameraer jeg har prøvd gir helt rævva kvalitet. Da er det bedre å ha skikkelig kvalitetsoptikk og filme med speilrefleksen sin! Helt enig! Fordelene er jo åpenbare: 1 boks som gjør "alt", og man kan skifte fokus manuellt og zoome lydløst mens man filmer! Og ikke minst filme gjennom sitt svinedyre superproffe f/1,4 objektiv inn på en sensor som er ENORMT mye større enn den som befinner seg i selv de beste rene videokameraene!!! Og skifte objektiv etter hva man skal filme! Har du hatt den muligheten på ditt DV-kamera kanskje? ENDELIG sier bare jeg Fatter ikke at noen kan bli irritert over den muligheten! Er det SÅ ille, så bare la vær å kjøp! Hvis du MÅ ha den SLR'en , så bare la vær å filme med den da! Lenke til kommentar
stimas Skrevet 27. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2009 ... Wrong! Dette er fremtiden. Tenk deg en journalist/fotograf på jobb. Idag tar man bilder av en hendelse, om noen år kan samme person ta bilder som brukes i aviser og ta video opptak i HD som kan selges til Nrk eller TV2. Den med journalist kan kanskje "forsvares", men hva med: - fugle- og dyrefotografer? - portrettfotografer? - produktfotografer? - landskap? - mfl. De ønsker jo ikke å filme slike ting i tillegg? Nei, jeg er noe konservativ på dette. Jeg ikke noe i mot nye ting og utvikling, men jeg synes ikke disse to funksjonene bør være på en og sammen enhet. Heller ikke GPS og WiFi som er nevnt også. Lenke til kommentar
# offline Skrevet 27. mars 2009 Del Skrevet 27. mars 2009 Video er sikkert morsomt for både fugletittere og landskapfotografer. Men her er GPS like viktig. Ja takk til begge deler. Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 27. mars 2009 Del Skrevet 27. mars 2009 Tror de fleste som driver med speilrefleks ikke applauderer dette med video.Når man driver med å ta bilde, så skal man ikke ha en dings som også filmer!? Likedan med disse filmkameraene også..., mulighet for å ta bilde!? Hallo!? Steike dumt hele greia... Skal man ta bilde, så skal man ta bilde. Skal man filme, så bruker man videokamera! Hvor genialt er det ikke å ta stilbilde med videokameraet? Synd mitt tar så dårlige stillbilder. Men har brukt det en del. Og jeg tror ikke de fleste med speilrefleks ikke vil ha video. Det er helt vanlige folk vet du. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå