Gå til innhold

Reciver til dali IKON 6

Anbefalte innlegg

lurer på og innen kort tid starte på inkjøet at hjemmekinoanlegg, viktig for meg er at lyden er bra både i stereo til musikk og surround til film

Lest litt rundt og det ser ut som for meg at dali ikon 6 er det beste kjøpet man kan gjøre

i 10,000 kroners klassen siden den har fått så mye awards og anbefalinger i forskjellige tester. bygger da selvfølgelig resten av systemet rundt IKON serien. problemet er at jeg ikke ANER hvor stor og sterk reciver jeg trenger og hvor mye den vil koste, jeg skal seff ikke bruke 10,000 på høytalere for og så kjøpe meg en reciver som ikke klarer og drive høytalene på en perfekt måte så derfor trenger jeg inputt og gjerne linker til produktet.

dere kan gjerne slenge med deres vurdering av IKON 6 om dere har det, eneste jeg kan tenke meg er at siden elementene er 6,5" så har den litt problemer med og levere bass, er det riktig? om så kjøper jeg subwoofer i samme slengen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ville sterkt vurdert en teknisk avansert og nøytral receiver som Yamaha rx v1900. Hvis du syns den mangler punsj til å drive Ikon6 puffer du på med en effektforsterker til frontene. Tviler sterkt på at du trenger mer krefter enn det receiveren klarer levere til senter og surround-høyttalerne.

Eller denne (rx-v3900) :)

Endret av tevil
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM
dere kan gjerne slenge med deres vurdering av IKON 6 om dere har det, eneste jeg kan tenke meg er at siden elementene er 6,5" så har den litt problemer med og levere bass, er det riktig? om så kjøper jeg subwoofer i samme slengen.

6,5" elementer kan levere god bass hvis de blir drevet av en forsterker som har kontroll. Du vil derimot mangle dypbass og "brystkassebassen". En subwoofer vil være et kjærkomment supplement.

Endret av Slettet-XHLacM
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
lurer på og innen kort tid starte på inkjøet at hjemmekinoanlegg, viktig for meg er at lyden er bra både i stereo til musikk og surround til film

Lest litt rundt og det ser ut som for meg at dali ikon 6 er det beste kjøpet man kan gjøre

i 10,000 kroners klassen siden den har fått så mye awards og anbefalinger i forskjellige tester. bygger da selvfølgelig resten av systemet rundt IKON serien. problemet er at jeg ikke ANER hvor stor og sterk reciver jeg trenger og hvor mye den vil koste, jeg skal seff ikke bruke 10,000 på høytalere for og så kjøpe meg en reciver som ikke klarer og drive høytalene på en perfekt måte så derfor trenger jeg inputt og gjerne linker til produktet.

Hei.

Har du handlet?

Jeg har selv IKON 6, IKON sub, IKON Vokal 2 og Yamaha RX V1800. Denne sammensetningen har gjort meg alldeles lyd-frelst!! Testet Yello med og uten sub, og m/sub vant!!

Men... Hør selv hos hifiklubben og gjør opp egne meninger. Kun du som har dine ører ;-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...