Gå til innhold

Ny strømforsyning, hvor kraftig trenger jeg?

Anbefalte innlegg

Er nødt til å kjøpe en ny strømforsyning, da den jeg hadde klarte å ta kvelden på en måte som ikke garanti vil dekke. Denne var en Hiper 750w.

Lurte på da jeg er skrapa økonomisk om jeg virkelig trenger så kraftig eller kan gå ned litt, og dermed spare noen kroner.

Min makin inneholder disse komponentene:

Asus A8R32 MVP-Deluxe/

AMD 64 X2+4400/

Saphire Radeon X1900XT/

OCZ 2.GB Platinum Edition PC3200/

Soundblaster X-FI Fatal1ty ed./

Delta 44/

WD Raptor 74GB/

Seagate 300GB/

Så hvor mye juice må min nye strømforsyning ha? :)

Endret av archongamer
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kravet er 450W. Jeg så at Chieftec 550W ble solgt for 512,- i prisguiden som kunne vært et godt alternativ.

Hvis du kun skal ha det systemet i kort tid - til du skifter hele greiene så kan du ta en sjanse. Advance på Pixmania er jo enormt billig. Den holder sikkert et år eller mer selv om den er ukjent. Jeg har lest på noen forum at den faktisk klarer seg helt greit, selv om merket selvfølgelig ikke leverer topp kvalitet. Her får du 750W til 400,-. Et lite sjansespill som jeg ikke vanligvis anbefaler, men kanskje greit nå......

Lenke til kommentar

Pcen fungerer helt topp den og har ingen planer om å oppgradere enda med det første.

Spilling på pc er det blitt mindre og mindre av, og til vanlig bruk er den fortsatt mer enn god nok. Systemet blir nok som det er ganske god stund enda, og trenger bare en strømforsyning som gir nok strøm og som ikke risikerer å ødelegge noe.

Har vært bortskjemt med modulære kabler på min forrige og ser det ikke er dette på 450w til Corsair. Noen i samme prisklasse med dette å anbefale?

Skal sjekke ut den fra Chieftec, men dette andre var for billig til at jeg stolte helt på de :)

Endret av archongamer
Lenke til kommentar

Du vil alltids kunne krangle på reklamasjon da... En strømforsyning har en forventet levetid på mer enn 2 år, så da har man 5 år sikring mot dårlig produkt.

hvordan døde din gamle Hiper? Sikker på at du ikke kan ta den på reklamasjon? Cola oppi den, eller har du skrudd den opp?

Hiper er kjent for å kvelden ganske ofte, så du har kanskje en reklamasjonssak på den... Og hvor gammel er den?

Lenke til kommentar
Du vil alltids kunne krangle på reklamasjon da... En strømforsyning har en forventet levetid på mer enn 2 år, så da har man 5 år sikring mot dårlig produkt.

hvordan døde din gamle Hiper? Sikker på at du ikke kan ta den på reklamasjon? Cola oppi den, eller har du skrudd den opp?

Hiper er kjent for å kvelden ganske ofte, så du har kanskje en reklamasjonssak på den... Og hvor gammel er den?

Den døde av en uoppdragen hannhund med markeringstrang, og at pcen min stod på gulvet da jeg holdt på å rydde. Stod ikke på da, men siden har det ikke vært liv å spore.

Har allerede for et par år siden benyttet reklamasjonsretten, men var lat og sendte aldri inn den ødelagte forsyningen. Var liksom alltid noe jeg skulle huske å gjøre, men som bare ble glemt til det var gått svært langt tid :blush:

Nå har jeg flyttet et par ganger, og vet ærlig talt ikke hvor den første forsyningen er lenger, og hvis jeg nå da begynner å mase om enda en ny en, vil de selvfølgelig komme på at de mangler en fra før, hvilket jeg ikke er lysten på.

Tenker heller at siden jeg var så dum og lat da, får jeg heller betale for en ny en nå.

Lenke til kommentar
Samme hva det kalles så lenge ikke jeg må betale om noe skjer som ikke burde ha skjedd :p

Men takk, da vet jeg det.

Ganske relevant å vite hva det kalles så du ikke begynner å mase om garanti når garantitiden har gått ut.

Joda, men skulle nok klart å orientere meg om det var aktuellt for meg.

Her spør jeg mest etter forslag til strømforsyninger og hvor kraftig den må være;)

Endret av archongamer
Lenke til kommentar

Dersom du vil ha noe som virkelig varer, så er Seasonic M12 500W er kjempegodt alternativ. Med den prisen den har hos Komplett, så er det nesten løp og kjøp.

Ellers er Antec NeoPower, den nevnte Chieftec Super Series helt OK alternativer. Velger man uten modulære kabler, er også S-12 serien til Seasonic noe å se på.

Lenke til kommentar
Den døde av en uoppdragen hannhund med markeringstrang, og at pcen min stod på gulvet da jeg holdt på å rydde. Stod ikke på da, men siden har det ikke vært liv å spore.

haha, dagens!

Bolson's forslag er meget godt, Seasonic er den mest anerkjente PSU-produsenten "out there".

PSU er den interne komponenten du kan beholde lengst, så det gjelder å velge kvalitet.

Lenke til kommentar

Den Seasonic så jo bra ut den ja, men var jo ganske dyr.

Da snakker vi prisklassen til Mist som jeg har skjønt er veldig gode også, og i tillegg norske.

Synes det er mye når jeg nærmer meg 1000 lappen for noe på 500w, men så var det dette med at man ofte får det man betaler for, så ikke godt å si.

Men av den Chieftec 750w til 700,-, og den Seasonic 500w til 850,-.

Hvem ville dere valgt, og er kvaliteten på Seasonic så mye bedre til å forsvare såpass mye mer i pris?

Lenke til kommentar
Den Seasonic så jo bra ut den ja, men var jo ganske dyr.

Da snakker vi prisklassen til Mist som jeg har skjønt er veldig gode også, og i tillegg norske.

Synes det er mye når jeg nærmer meg 1000 lappen for noe på 500w, men så var det dette med at man ofte får det man betaler for, så ikke godt å si.

Men av den Chieftec 750w til 700,-, og den Seasonic 500w til 850,-.

Hvem ville dere valgt, og er kvaliteten på Seasonic så mye bedre til å forsvare såpass mye mer i pris?

Om du søker på Mist her på forumet vil du nok bli forundret over hvor mange som har hatt problemer med disse. De har vel kommet med 3-4 forskjellige revisjoner av disse, det er ikke et kvalitetsstempel, Norsk eller ikke Norsk. Seasonic og Corsair er sikre kjøp, endel av Corsair sine psuer har nemlig innmat levert av Seasonic. De tilbyr i tillegg 5års produsent garanti på sine psuer.

Lenke til kommentar

Mist er uansett i prisklassen over der jeg ville legge meg, men takk for infoen.

Gikk inn på Komplett og ikke bare prisguiden, og der var den Seasonic 500w priset til 635,-, noe som gjør saken litt annerledes. Men står at de bare leverer 24 mnd produsent garanti hos Komplett.

Lenke til kommentar

Akkurat da jeg var i ferd med å bestille, så kommer det enda et forslag :p

Tror jeg landet på den Seasonic som ble annbefalt, og bare navnet NorthQ gjør meg skeptisk av en eller annen grunn.

Var jo en overkommelig pris om kvaliteten er så høy som folk sier her, og det er mer holdbarhet enn oppgraderingsmulighet jeg ser etter.

Endret av archongamer
Lenke til kommentar

Vel merket skjemmer ingen. NorthQ holder bra kvalitet og er veldig fleksible. Mange "gode/flotte" såkalte merker som ikke holder mål også. Men jeg skjønner at du har greie på merker og er veldig opptatt av det - og det er lov å være skeptisk. Lykke til med kjøpet:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...