Datasmurf Skrevet 27. mars 2009 Del Skrevet 27. mars 2009 Hei! Jeg har satt av 10.000 til høsten til å kjøpe meg forsterker, CD-spiller og et par stativhøyttalere. Jeg vet selvfølgelig ikke hva jeg skal ha. Eller om jeg trenger sub. For øyeblikket er jeg ikke engang sikker på hva slags rom jeg vil ende opp med, da hybeljakten ikke har begynt for min del enda. Uansett, jeg har en jalla platespiller jeg gjerne vil ha kobla til også, så jeg trenger vel RIAA, dog skal ikke si meg for sikker på akkurat det. Jeg er ganske altetende når det kommer til musikk og kan like gjerne dundre power metal og folk rock som 90-tallspop og edm. Samt masse jazz, klassisk osv. Så, har noen noen tips til hva jeg kan bruke kronasjene på? .sjur Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 27. mars 2009 Del Skrevet 27. mars 2009 Tror du er på riktig vei med stativhøyttalere gitt begrenset plass og budsjett. Er du ute etter brukt eller nytt? Noen spesielle lyttepreferanser? Et standardsvar ville være noe i retning av NAD BEE integrert forsterker og CD-spiller. Høyttalere finnes i enorme mengder, Tannoy har en del veldig billige alternativer, B&W kan du kanskje trives godt med også? Jeg ville kanskje sett etter noe brukt og britisk, men det har med mine preferanser å gjøre. Når det sier «pang» i en skarp synes jeg det skal sitte så det holder, og jeg fokuserer stort sett kun på hvor musikalsk jeg synes oppsettet er. Gitt disse preferansene synes jeg blant andre Naim produserer morsomt utstyr, men det betyr ikke at det er det rette for din del. Lenke til kommentar
epifant Skrevet 27. mars 2009 Del Skrevet 27. mars 2009 (endret) Tror også trådstarter er på riktig vei. Brukt ville jeg vurdert sterkt, enkel måte å nesten doble budsjettet på. Sjekk f.eks. bruktbørsen på Hifisentralen. En eventuel sub ville jeg nok ha ventet litt med for å se an behovet. Skulle du finne ut at du vil ha en kan du alltids spare til en, samt at du har et bedre system å bygge videre på enn om du skal lirke inn enda en komponent for 10 000,- samlet. MÅ du ha cd-spiller? Hvis ikke kan kanskje en Squeezebox eller liknende være et alternativ? EDIT: jeg ville nok heller ikke ha utelukket aktive høyttalere. Endret 27. mars 2009 av epifant Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 27. mars 2009 Del Skrevet 27. mars 2009 Jeg bråleste første post, og så ikke punktet om sub. Denne blir det definitivt ikke behov for – ellers har man feil høyttalere eller rare preferanser. Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 30. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2009 Ja, jeg MÅ ha CD-spiller, hvordan skal jeg ellers spille av CDene mine? Syns det er mye koseligere å spille av CDer og vinyl enn å ha alt liggende katalogisert og sortert som jeg har. Klart, jeg ripper alle CDene mine, og de fleste vinylene også, og jeg kan helt greit høre det på PCen, men det er noe eget med CD-spiller, platespiller, radio, kassettspiller osv Får man forresten kjøpt kassettspillere nå for tiden? Lenke til kommentar
akle Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 Får man forresten kjøpt kassettspillere nå for tiden? Onkyo har en . Om den selges i Norge er vell en annen sak. Men finnes vel en masse på div bruktmarked. Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 Brukt er gjerne en god ide. Du kan jo teste noe a'la dette pluss en CD-spiller. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå