Gå til innhold

Trenger et nytt skjermkort, helst nVidia :)

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg trenger et nytt skjermkort, men vet aldri helt hva jeg skal ha.

Alt jeg vet er at det skal være nVidia og koste opp til 1600 kr.

Trenger PCI-E og jeg bruker maskina til gaming, flash og bilderedigering, vel, samt å se film, men hovedsaklig gaming.

Noen tips til hva jeg bør kjøpe?

Bare kjekt med HDMI også, så kan jeg koble til TVen.

.sjur

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal prøve å liste opp noen kort for deg :) I den senere tid har ATI gjort det bra i mainstream segmentet, ergo 1000kr - 2000kr.

nVidia

- 9800GT OC Yter godt for 1000kr Eksempel!

- 9800GTX+ Neste kortet til nVidia, grei ytelse, grei pris, 1400kr Eksempel!

- GTX 260 Et bra gamerkort til 1700kr Eksempel!

ATI

- HD 4830 Konkurrerer godt mot 9800GT, bedre ytelse mtp prisen, 900kr! Eksempel!

- HD 4850 Konkurranten til 9800GTX+, ca lik ytelse, 1200kr Eksempel!

- HD 4870 Konkurerer tett med GTX 260, men igjen vinner ATI på pris, 1600kr Eksempel!

EDIT: Glemte å legge til at ATI kortene levere med en DVI til HDMI adapter, så de er klare til å kobles opp mot TV :)

Ellers er det egentlig ett fett hva du velger av ATI og nVidia, små penger å spare. Alle kortene gir god ytelse for prisen! Alle kortene er også PCI-E.

Endret av Core2Dude
Lenke til kommentar
He he, takk takk, jeg er nVidia-fanboy og vil ikke ha ATI i maskina mi, uansett hvor mye bedre de er, så blir nok å se på et av de nVidia-kortene :)

Hvorfor være nVidia-fanboy? ATI har billigere og noe bedre kort. Ville heller ikke vært fanboy av noen av dem og bare kjøpe det som passer best, jeg hadde gått for Sapphire Radeon HD 4870 1GB, Som ikke koster over 2000,- engang. Har hørt av mange at det kan kjøre Crysis på full grafikk uten noe lagg ellernoe. Har det ikke enda siden jeg skal snart kjøpe PC.

Men hvis du virkelig SKAL ha nVidia, hadde jeg gått for GTX 260.

Endret av EmilHen
Lenke til kommentar

Gainward har noen varianter basert på 9500 GT som ikke har vifte. Dersom du ikke trenger ekstrem ytelse og setter pris på at pc-en ikke bråker så mye kan jeg anbefale disse. Koster ikke så mye heller. Jeg har et som spiller hd-video helt fint, men skal du spille de tøffeste 3d-spillene er dette kanskje ikke kraftig nok.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...