^fmj Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 (endret) Syntes den prisantydninen på fisk blir litt feil, da du kan kjøpe større kvanta for billigere priser. Har da ikke prisene her, men kan ta et kjapt regnestykke på kylling. Du får kjøpt en 2kg pk med kyllingfileter for 160kr La oss si en grandis på 500g koster 40kr, 40kr måltidet. 200g kyllingfilet - 16kr, ris til dette 5kr og en hvitløksbaguett (2 for 10kr) Mine regnestykker viser da at det sunne alternativet blir billigst 40 for en grandis!? Billigste ferske pizzaen på Rema 1000 koster 19 kr (500 gram). Pakke med 2 grandiosa koster 44,90 kr. Endret 31. mars 2009 av ^fmj Lenke til kommentar
WarpX Skrevet 1. april 2009 Del Skrevet 1. april 2009 Jeg har inntrykk at det bare er i Norge søppelmat er DYRT. Over 100 spenn for en burger, usunn chips og sukkervann... at det går an. Lenke til kommentar
G.L. Skrevet 1. april 2009 Del Skrevet 1. april 2009 Tunfesk og ris - Veldig sunt og muskelbyggende, og du kan ete deg mett for langt under hundre kroner dagen om du kjøper de billigste boksene Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 1. april 2009 Del Skrevet 1. april 2009 Vanlig hvit ris er vel ikke spesielt sunt. Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 1. april 2009 Del Skrevet 1. april 2009 tja... om du har liggende en stang og kjøper fiskekroker kan du skaffe deg en pokker så billig mat Lenke til kommentar
Hamnli2 Skrevet 1. april 2009 Del Skrevet 1. april 2009 Lag lapskaus. Ser dyrt ut med en gang, men om du lager nokk for en uke i slengen og hiver i frysa så blir det relativt billig i lengden. Godt er det og. Selvfølgelig, har du plass på hybelen til en fryser så har du nokk råd til mer enn hundre kroner dagen. Faen, bare å ha råd til en fryser ville vært digg. Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 1. april 2009 Del Skrevet 1. april 2009 Lag lapskaus. Ser dyrt ut med en gang, men om du lager nokk for en uke i slengen og hiver i frysa så blir det relativt billig i lengden. Godt er det og. Selvfølgelig, har du plass på hybelen til en fryser så har du nokk råd til mer enn hundre kroner dagen. Faen, bare å ha råd til en fryser ville vært digg. 3 store frysere som gis bort på finn.no i skrivende stund, må selvsagt klaffe med bosted, men finn er bare en av mange plasser man kan sjekke. Lenke til kommentar
Havard_92 Skrevet 2. april 2009 Del Skrevet 2. april 2009 Ser ikke ut til at dere har tenkt over at et sunt kosthold er variert. Å leve på 300g ris og 300g fisk daglig beviser ikke akkurat at du er kostholdsekspert. Lenke til kommentar
Hamnli2 Skrevet 2. april 2009 Del Skrevet 2. april 2009 Ser ikke ut til at dere har tenkt over at et sunt kosthold er variert. Å leve på 300g ris og 300g fisk daglig beviser ikke akkurat at du er kostholdsekspert. Godt poeng. Det er også veldig viktig å variere hva du dytter i deg. Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 2. april 2009 Del Skrevet 2. april 2009 Enkel løsning egentlig, kjøp inn i kvantum varer som kan ligge i 1 uke i godt avkjølt oppbevaring. F.eks kjøp inn: Friske grønnsaker Litt variert kjøtt/sjøprodukter (reker, kjøtt, kylling, fisk) Tørrmat (som ris og past) Hermetiserte sunne produkter (som flådde tomater) Regn bruk på 700 kr på dette, pluss minus. Har man kjøleskap kan dette stå, og det som ikke trengs å bruks opp i løpet av uken (tørrmaten, hermetiserte produkter, fråset kjøtt/sjømat) overførere du bare til neste uke og sparer på budsjette der og. Tror ikke dette skulle være noe problem så fremst man tenker litt i lengden. Det man ikke bruker den dagen kan man bruke neste dag, bruker man ikke hele paprikaen bruker man den neste dag. Mye god mat for en billig penge, bruker selv rundt 900 kr i uka på mat, litt over 100 kr dagen, men er litt glad mat så blir noen ganger en liten godbit til kvelds og Lenke til kommentar
Hel-H Skrevet 3. april 2009 Del Skrevet 3. april 2009 Sunn mat er dyrt, usunn mat er også dyrt, men ikke i nærheten av sunn mat. Nå koster jo en 1,5 liter billigbrus fra 6 kr pluss pant, mens en 1.5 liter melk koster 17-18 kr? Se for deg at du har 3k til mat pr mnd: gradiosa + 1.5 liter brus = 45 kr * 30 = 1350 kr pr. mnd fisk + 1.5 liter vann = 65 kr * 30 = 1950 kr pr. mnd Det ser ikke så mye ut, men skal du følge dette eksempelet et skoleår: 1500 * 10 = 13500 2250 * 10 = 19500 Da snakker vi om 6000 kr forskjell! (det er prisene i vår nærbutikk, så om det er noen kroner forskjell hos dere, så ikke skyt meg) Jeg vet ikke hvordan det er med deg, men jeg har gratis vann i springen. Lenke til kommentar
GrandMa Skrevet 5. april 2009 Del Skrevet 5. april 2009 Jeg vet ikke hvorfor det er så billig, men kyllinglår på Meny er nesten gratis. Jeg pleier å kjøpe 2 og da koster det vanligvis 25 kroner. Så kan du kjøpe en av dem små pakkene med salat fra Dole til 15 kroner (det er en som heter Lettvint mini eller noe som er faen så billig) Litt dressing og krydder og VOILA 40-45 kroner, sunn og god middag. Forresten denne salaten jeg mener Lenke til kommentar
Gyr0 Skrevet 5. april 2009 Del Skrevet 5. april 2009 (endret) 40 for en grandis!? Billigste ferske pizzaen på Rema 1000 koster 19 kr (500 gram). Pakke med 2 grandiosa koster 44,90 kr. Say what? 2stk grandis for 45 kr? Det er jo en kg med mat, den skal jeg se etter. Btw, de billigpizzaene til 20kr er ikke verd det, de smaker seriøst papp. Edit: Jo, for å si noe konstruktivt.. Hvis du finner ut at du(originalposteren) plutselig har mye penger så kjøp inn masse hermetikk før de blir borte. Har hamstra en del lapskaus selv Endret 5. april 2009 av Twinkle Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 5. april 2009 Del Skrevet 5. april 2009 Jeg vet ikke hvorfor det er så billig, men kyllinglår på Meny er nesten gratis. Fordi det er mye bein, bindevev og sener, og lite kjøtt. Sist jeg handlet på Meny, hadde de hele, grillete kyllinger til 29kr, og jeg mener det er fast pris. Da får du brystene i tillegg til lårene, og det er der kjøttet sitter. I tillegg får du skrotten, som man kan koke kraft på. Litt gulrot, løk og sellerirot, så har man en finfin base for alskens supper. Lenke til kommentar
GrandMa Skrevet 5. april 2009 Del Skrevet 5. april 2009 Jeg har på ingen måte opplevd at det er lite kjøtt på de kyllinglårene jeg har kjøpt. Heller omvendt. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 5. april 2009 Del Skrevet 5. april 2009 Godt mulig det, men inkludert i prisen er bein og uspiselig skrot. Det blir samme som indrefilet svin vs. spareribs, 150kr vs. 30-40kr per kilo eller så der. Men, når det er snakk om å spise på et begrenset budsjett, ville jeg heller tatt en hel kylling til 4kr mer. Eller gått et annet sted enn Meny, de er ikke akkurat kjent for lave priser. Lenke til kommentar
H80 Skrevet 5. april 2009 Del Skrevet 5. april 2009 (endret) Sist jeg handlet på Meny, hadde de hele, grillete kyllinger til 29kr, og jeg mener det er fast pris. Da får du brystene i tillegg til lårene, og det er der kjøttet sitter. I tillegg får du skrotten, som man kan koke kraft på. Litt gulrot, løk og sellerirot, så har man en finfin base for alskens supper. Koke kraft på grillet kylling? Det har jeg aldri hørt om før, skulle tro at det meste av smaken er borte/gått over i kjøttet etter grillingen? Jeg kjøper kyllingen rå, river/skjærer av lårene, skjærer av brystfiletene og koker kraft på skroget. Jeg knekker den i to-tre deler og har den i kaldt vann med gulrot, løk, purreløk og noen pepperkorn, koker opp, skummer av og lar trekke på ~90 grader i 20-30 minutter. Siler av og reduserer. Endret 5. april 2009 av H80 Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 5. april 2009 Del Skrevet 5. april 2009 Mindre smak enn med rå kylling, det er sant, men det blir grei kraft med nok redusering. Uansett er det gjerne ikke så aktuelt for trådstarter, da en buljongterning ikke akkurat er den dyreste tingen å kjøpe. Lenke til kommentar
Gyr0 Skrevet 5. april 2009 Del Skrevet 5. april 2009 2kg med first price kyllingfilet - 200kr Hvis man vil unne seg noe godt og billig. Stekes det med grillolje , skjæres opp i biter og blandes i en bolle med ris så er det drømmemiddag. Ikke så altfor dyrt heller. Lenke til kommentar
hean Skrevet 5. april 2009 Del Skrevet 5. april 2009 Say what? 2stk grandis for 45 kr? Det er jo en kg med mat, den skal jeg se etter.Btw, de billigpizzaene til 20kr er ikke verd det, de smaker seriøst papp. Er ikke noe Gourmetkokk men å kalle de fersklagde pizzaene på Rema for papp når de er 1000 ganger bedre enn grandiosa er bare tull og kommer nok kun fra noen som ikke har smakt disse pizzaene. Personelig er jeg veldig glad i Orginale, veldig god pizza og man får sprø bunn HELE tiden. Er faktisk en av få pizzaer som smaker godt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå