silkshade Skrevet 27. mars 2009 Del Skrevet 27. mars 2009 Heisann! Som tittelen sier så er jeg på utkikk etter en god bærbar spill-pc til maks 10.000 kroner. Jeg har lett mye rundt nå, men siden det er så enormt stor forskjell fra PC til PC, selv av samme merke og modell, så spør jeg her om noen har noen gode innspill. I utgangspunktet har jeg bestemt meg for Multicom Compal KHLB2 med T9400, 4GB G-Skill, 250GB 7200RPM harddisk, da denne gir mest ytelse for pengene jeg har å kjøpe for. Jeg ønsker kun forslag med tilsvarende eller evt bedre konfigurasjon, og den kan ikke overstige 10.000 kroner i pris. GeForce 9600 o.l blir litt for veikt i sammenligning med Radeon HD 4650 også, så pass på at skjermkortet også henger med på forhånd takk for svar. Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 27. mars 2009 Del Skrevet 27. mars 2009 Det var elendig oppløsning på skjermen (1366 x 768). I tillegg er dette en uvanlig oppløsning, som det langt fra er sikkert at så mange spill støtter nativt. Den kommer heller ikke udelt positivt ut av testen her på hw.no. Faktisk er skjermoppløsningen nok til at jeg ville styrt unna. Lenke til kommentar
fUsiOn Skrevet 27. mars 2009 Del Skrevet 27. mars 2009 (endret) Det var elendig oppløsning på skjermen (1366 x 768). I tillegg er dette en uvanlig oppløsning, som det langt fra er sikkert at så mange spill støtter nativt. Den kommer heller ikke udelt positivt ut av testen her på hw.no. Faktisk er skjermoppløsningen nok til at jeg ville styrt unna. Her er de igjen. "Elendig oppløsning"-folkene. De fatter ikke poenget i det heletatt. Skal man ha en gamer-laptop er en "elendig" oppløsing akkurat det du trenger for å få høy ytelse i spill. Dessuten er ikke oppløsning så elendig som du skal ha det til. Eller ville du kanskje foretrekke 1920x1200 på en 15,4" skjerm, ja da kan du hvertfall vinke farvel til gaming med den laptoppen. Til rein filmtitting ja, til surfing på nettet ja, på gaming NEI. En 15.6" skjerm med 1366x768 oppløsning har en punkt avstand mellom hver pixel på 0.252mm, noe som er bedre enn både en 22" med 1650x1080 oppløsning og en 24" med 1920x1200 oppløsning. Så ja Bolson, du mener vel da at bortimot alle skjermer er elendige da? Siden en 15.6" skjerm med 1366x768 oppløsning er mindre "pixlete" enn så godt som alle vanlige PC-skjermer på markedet i dag. Og dette med uvanlig oppløsning, det er det ikke. Det er den mest vanlige oppløsning på en HD-ready LCD TV, og vil også bli den type oppløsning som vil ta over i PC-skjerm markedet.(som mest vanlig skjerm til laptop slik som 1280x720 var) Den enkle grunnen til det er at PC-skjermen pleide å være 16:10 før, men 16:9 kommer for a ta over. (har sikkert noe med promotering av HD å gjøre siden mange HD-filmer faktisk er 16:9) Så at spill ikke takler 16:9 i nativ oppløsning burde du ikke være så veldig bekymret over. Fleste spill jeg har sett i det siste årene støtter hvertfall 1360x768, og 6 pixler underscan vil ikke ha noen innvirkning på spillgleden eller hvordan det ser ut. Endret 27. mars 2009 av fUsiOn Lenke til kommentar
silkshade Skrevet 28. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2009 Nei, jeg ser ikke på oppløsningen som noe problem, heller tvert imot. Jeg synes 1680x1050 er for høy oppløsning på en så liten skjerm selv, og de eneste spillene jeg spiller nå fremover kan og kommer til å spilles i windowed mode uansett Har ikke funnet noe i nærheten av så mye for pengene som denne pc'en tilbyr for pengene jeg har å bruke, så da ble det to slike. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå