Gå til innhold

Spm ang. videreutdanning etter 2 årig tømrer utdanning

Gjest Slettet+19283741

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+19283741

Jeg har gått ett år med byggfag grunnkurs + ett år med vk1 tømrer.

Tok fagbrev innen salg av trelast etter det.

Jeg ønsker helst å ta en utdanning som bygger på det jeg allerede har. Jeg håper jeg kan slippe å ta ett ekstra år med generell studiekompetanse ved å f.eks. kunne ta ett Y-løp.

Jeg har hørt man kan ta Y-løp for videre etterutdanning. Kan jeg gjøre det med min bakgrunn?

Er det ev. andre måter jeg kan få en høyere utdanning ved uten å måtte ta noen forkurs før jeg kommer i gang med selve studiene?

Alle tips motas med takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Teknisk fagskole?

Tror ikke det finnes noe Y-vei når man har gått byggfag.

jeg tok Y veien. 1 år på gk byggfag 3år i lære. Y-nemda kan man komme inn på teknisk fagskole i Kristiansand på Kvadraturen Fagskole.

http://fagskolen.vaf.no/hoved.aspx?m=1380&amid=8138

men jeg regner med du må ha fagbrev i tømring, forskaling, armering, blikkenslag, murer evt noe sånn. jeg har aldri hørt om fagbrev innen trelast.

Endret av Morten A
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741

Har ringt til 3 forskjellige fagskoler og jeg fikk igrunn 2 forskjellige svar, 2 skoler mente at jeg kunne få relevante jobber tilknyttet til fagskolen. En skole mente ikke, men da snakket jeg kun med dama på sentralbordet som sannsynligvis ikke hadde så god peiling.

Siden svarene varierte så tenkte jeg det var greit å ringe skanska som er en av de største (om ikke største) bygge/anleggsbedriften her til lands.

Svaret jeg fikk var at med min bakgrunn og med teknisk fagskole ville stille godt som søker hos dem.

Jobber som jeg kunne få var bl.a. innen:

- landmåling

- arbeidsleder

- formann

Poster dette i tilfelle noen andre skulle lure.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...