Bruker-88036 Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 Sjelden jeg prøver meg på sorthvitt. Det var jo i utgangspunktet litt mørke bilder med litt lys himmel når jeg prøvde få det lysere, så jeg ga litt opp i PS. Jeg kan egentlig fint lite om hvordan et sorthvitt bilde skal se ut, så det kunne nok vært nyttig med noen tips omkring dette. ----- Bildet er kanskje litt mørkt nå også? Lenke til kommentar
kimare Skrevet 27. mars 2009 Del Skrevet 27. mars 2009 Bildet er ikke mørkt på min ukalibrerte jobb-pc. Jeg ville prøvd å øke kontrasten, ofte fungerer det bra med bildestøy på svart hvitt, men jeg er ikke sikker på om det vil fungere like bra her. Jeg synes forøvrig du har fanget aktiviteten bra i dette bildet. Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 27. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2009 Takk for kommentaren. Jeg begynte å ane at dette ikke var noe særlig å se på, så da er det ekstra hyggelig å se at det kom en kommentar allikevel. Jo, jeg skal prøve å se om jeg får til noe med mye mer kontrast i S/H fra denne dagen på crossbanen. Men jeg tester det heller på et annet bilde siden jeg har så mange fra den dagen, og det er jo gøy med variasjon når man holder på. (Jeg ser at jeg ikke skrev at det er en crop, men det er altså det. Bildet er egentlig et "liggende" bilde der sidene, og litt oppe og nede, er fjernet.) Lenke til kommentar
GLN Skrevet 27. mars 2009 Del Skrevet 27. mars 2009 Kult motiv. Men jeg synes ikke den "ringen" rundt personen ble noe bra. Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 27. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2009 (endret) Jeg så det jeg og da jeg hadde lasta opp bildet i natt. Er nok noe jeg gjorde feil underveis mens jeg holdt på å stille på bildet. Kanskje oppskarping gir sånt om man tar feil verdier? Akkurat hva det skyldtes vet jeg egentlig ikke. Endret 27. mars 2009 av pybalto Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 27. mars 2009 Del Skrevet 27. mars 2009 Lassevis med action her i alle fall. Har ikke noe spesielt å utsette egentlig, bildet er skarpt, og snøspruten avslører at det går unna. Jeg kan ikke se at det er spesielt mørkt eller lyst, men det er jo bare å eksperimentere hvis du ønsker et annet uttrykk. Jeg lurer på om ikke dette er et av de bedre jeg har sett av deg her. Lenke til kommentar
J@cob Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 Fett bilde! Haloen rundt personen var irriterende though. Skarpheten var god og støyen var ikke noe sjenerende. Eneste merkelige er vel at bilde strider litt imot budskapet du har pleid å ha hatt i de andre trådene, med dine relativt kraftige utspil om piggtråder og forfalte lyktestolper? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 Lassevis med action her i alle fall. Har ikke noe spesielt å utsette egentlig, bildet er skarpt, og snøspruten avslører at det går unna. Jeg kan ikke se at det er spesielt mørkt eller lyst, men det er jo bare å eksperimentere hvis du ønsker et annet uttrykk. Jeg lurer på om ikke dette er et av de bedre jeg har sett av deg her. Jeg vil si meg enig her. Full rulle! Tom Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 29. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2009 Takk for det, alle som har kommentert. Jeg angrer på at jeg ikke straks la inn et bilde som ikke hadde en sånn glorie, for jeg oppdaga det jo med en gang det var oppe på nett. Piggtråd og nedfalte stolper er jeg lei av å kaste bort tid på, jeg skal heretter se etter andre ting å ta bilde av. Et av de bedre, hmm , takk for hyggelige kommentarer. Nå er jeg bortreist og har bare lånt meg nett for et øyeblikk. Driver å øver meg til aprilfesten, og jeg har begynt å ane at det kan bli vanskelig nok med slike brennvidder som jeg valgte på landskap. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå