Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Dataen fryser seg

Anbefalte innlegg

Hei :)

Jeg har kjøpt meg en sikkelig god gaming pc fra komplett.no og etter jeg hadde hatt den i ca et halvt år. Frøs pc-en seg etter kansje en halv time innpå... Dette skjer nå hele tiden alt fryser seg etter kansje 15 min innpå, det er ikke noen spesiele programer den fryser under. den fryser uansett etter max 25 min.

Også noen ganger når jeg starter den kommer det blue screen opp.

Noen som vet hva dette kan skyldes? Kan jeg fikse dette selv eller blir jeg nødt og sende den inn til komplett?

Takk for alle svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Anbefaler deg denne tråden. Kan spørre deg om akkurat det samme;

"Oppdatert system og skjermdrivere? Sjekket stabile spenningsverdier for strømforsyning? Sjekket varmeutviklingen i maskinen?"

"Om strømforsyningen er ustabil eller ikke klarer å levere nok strøm til komponentene dine vil maskinen "fryse" i tunge prosesser som feks. spill. Du burde sjekke dette i BIOS når du starter maskinen din."

Du er i så måte i en litt annen situasjon da du forsatt har garanti på maskinen din. Derfor ville jeg ikke nølt med å benytte denne om du ikke løser dette selv.

:)

Lenke til kommentar

Okey takk.

Men med en gang jeg fikk dataen overklokket jeg min Intel Core 2 Duo E8400 fra 3.0 ghz til 3.6 ghz. Hva tror du komplett sier til det? Det tok jo lang tid før noe ble galt med pc-en.

Varme utvikling er ikke noe og bekymre seg for.

Lenke til kommentar

Har du sjekket maskinen for støv? Varmeutvikling er helt klart noe å bekymre seg for (kan skade komponenter og datafiler).

Du nevner også Bluescreen. På denne står det en feilkode. Søk med den på Google eller hos Microsoft slik at du får forslag til hva som kan være årsaken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...