blackburn Skrevet 26. april 2003 Del Skrevet 26. april 2003 Hei! Er det noen som har erfaring med denne strømforsyninga? Den er jo ufattelig billig!!! Tenker da på støy, evt. om den leverer de 400W som er oppgitt... Modell: Q-Tec Strømforsyning ATX 400W Dual Fan Strømforsyning for PIII/AMD/P4 CPUs Har den bla. på komplett Lenke til kommentar
eirberen Skrevet 26. april 2003 Del Skrevet 26. april 2003 Har denne strømforsyningen selv. Er en ganske så bra strømforsyning og gir mye for pengene! Når det gjelder støy så er den ikke den mest stillegående, men den bråker heller ikke så mye at det egentlig irriterer. Den kjører på rund 30-32 db... Eneste som mangler er en av og på bryter bak på strømforsyningen... Lenke til kommentar
goggi Skrevet 26. april 2003 Del Skrevet 26. april 2003 Tror ikke at det finnes stillegående PSUer..Tror du må mekke selv. Har prøvd både Lepont og Fortron som fås kjøpt på www.digitalimpuls.no. Begge bråker som et uvær (for det om det står meget stillegående). Fortron er meget stillegående når PCen starter, men etter 5 min. så er det like før PCen letter. Bråker enermax like mye ????? Lenke til kommentar
Danny Skrevet 26. april 2003 Del Skrevet 26. april 2003 Tror ikke at det finnes stillegående PSUer..Tror du må mekke selv.Har prøvd både Lepont og Fortron som fås kjøpt på www.digitalimpuls.no. Begge bråker som et uvær (for det om det står meget stillegående). Fortron er meget stillegående når PCen starter, men etter 5 min. så er det like før PCen letter. Bråker enermax like mye ????? enermax skal være veldig stille,tenker da på whisper serien med regularbar hastighet. Lenke til kommentar
RulleRimfrost Skrevet 26. april 2003 Del Skrevet 26. april 2003 Har og den. Bråker jo noe, men har rimelig kraftig luftstrøm. En motstand til viftene skader sikkert ikke. Lenke til kommentar
furrballfighter Skrevet 26. april 2003 Del Skrevet 26. april 2003 Kjøpte en slik en på elkjøp, hadde hørt en del bra om den, med tanke på pris... DEt gikk tre dager, så returnerte jeg den fordi: Den bråket MYE mer enn den gamle 300W chieftec'en min. Veide ikke halvparten engang----> små kjøleribber (aldri bra i en strømforsyning, ikke for oss som driver med hifi ihvertfall Den hadde to molexkontakter mindre enn chieftech'en min, og kablene var mye kortetre, som kan bli et problem hvis du er eier av bigtower. Kabinettet til strømforsyninga er i gullfarvet "blekk" og viftene har en gjennomsiktig babyrosa farve..... returpolicyen på elkjøp er fin, den... Lenke til kommentar
joka Skrevet 26. april 2003 Del Skrevet 26. april 2003 Tror ikke at det finnes stillegående PSUer..Tror du må mekke selv. det finnes vifteløse PSUer. http://www.rsg-electronic.de/en/ Lenke til kommentar
minimum payne Skrevet 26. april 2003 Del Skrevet 26. april 2003 har plukket ut viftene i min psu, så nå er det bare en 120 mm vifte som blåser inn i kabinettet. god luftflyt ut av psu allikevel. mye mindre støy. jeg har en enermax såkalt silent versjon, men den bråket mye med viftene på. Lenke til kommentar
hn66 Skrevet 26. april 2003 Del Skrevet 26. april 2003 Jeg har kjøpt en slik PSU til en kamerat sin PC. Viftene ble satt ned til 7V med en gang, og nå er det meget stille. Kabinettkjølingen er fortsatt mer enn god nok. Når det gjelder strømleveransene, så har vi ikke opplevd noen problemer med den. Lenke til kommentar
fondus Skrevet 26. april 2003 Del Skrevet 26. april 2003 Jeg har 2 Q-tec 400W. Jeg kjøpte dem av en grunn: billig Du får det du betaler for... ingen kvalitet. Den gir maks 12A på +12V og det sier litt... De viftene som sitter inni prøvde jeg å kjøre på 5V, umulig det. Dem ville ikke gå. Derimot er den fin å se på da Skal du ha deg en billig PSU og ikke har alt for store krav til effekt, så er Q-Tecen grei. Du kan pelle ut den ene vifta og da merker du STOR forskjell i støynivå. Lenke til kommentar
goggi Skrevet 26. april 2003 Del Skrevet 26. april 2003 Tror ikke at det finnes stillegående PSUer..Tror du må mekke selv. det finnes vifteløse PSUer. http://www.rsg-electronic.de/en/ Vet du hven som selger denne i Norge ? Lenke til kommentar
hn66 Skrevet 26. april 2003 Del Skrevet 26. april 2003 Jeg har 2 Q-tec 400W. Jeg kjøpte dem av en grunn: billig... De viftene som sitter inni prøvde jeg å kjøre på 5V, umulig det. Dem ville ikke gå. Derimot er den fin å se på da Mange vifter starter ikke på 5V, men 7V går fint på disse viftene som nevnt over. Enkelt forklart setter man jord til +5V: 12-5V=7V. Lenke til kommentar
fondus Skrevet 26. april 2003 Del Skrevet 26. april 2003 Jeg har 2 Q-tec 400W. Jeg kjøpte dem av en grunn: billig... De viftene som sitter inni prøvde jeg å kjøre på 5V, umulig det. Dem ville ikke gå. Derimot er den fin å se på da Mange vifter starter ikke på 5V, men 7V går fint på disse viftene som nevnt over. Enkelt forklart setter man jord til +5V: 12-5V=7V. Stemmer. +12V er den gule ledningen og +5V er den røde ledningen. Selv har jeg kobla chipsetvifta mi over 7V. Det jeg gjorde da (midlertidig løsning) var å bruke binders som jeg hadde tape rundt. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 26. april 2003 Del Skrevet 26. april 2003 Har prøvd både Lepont og Fortron som fås kjøpt på www.digitalimpuls.no.Begge bråker som et uvær (for det om det står meget stillegående). Fortron er meget stillegående når PCen starter, men etter 5 min. så er det like før PCen letter. Jeg har den Fortron PSU'en på 350w som de selger på microplex, og det er den mest stillegående PSU'en jeg har opplevd. Jeg har også en QTEC 550w PSU, som er storebroren til den det er snakk om, og jeg må si at lydnivået er akseptabelt. Og siden det er to vifter er det ikke så skummelt å kjøre de på 7v. At ledningene er korte er egentlig det eneste negative jeg har å si om den. Og at den ikke har av/på knapp. Lenke til kommentar
8483838383 Skrevet 26. april 2003 Del Skrevet 26. april 2003 Største dritt psuen jeg har hatt. jeg gav den bort til en "kammerat" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå