Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Straff for å dra ned buksene på folk


Oly

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Her var det en del interessanne problemstillinger som kom frem i bildet; hva om personen ikke har underbukser på seg :hmm:

 

Jeg tenkte opprinnelig på hvilke konsekvenser det ville medføre hvis både buksen og underbuksen ble "revet" av på en gang da. Men denne diskusjonen ble ganske interessant nå da, med tilfeller hvor den fornærmede ikke går med underbukser.

Lenke til kommentar
Det hadde vært greit og vite om personen blir straffet eller ikke slik att enn hvet om enn burde ta igjen med vold der og da eller vente på att rettsystemet straffer han.

 

Slik bør i allefall bli straffet gjennom rettsvesenet, ellers kan jo dette bli utnyttet på det groveste. Se for deg på en ungdoms- eller videregående skole, hvor mange "småkåte" gutter tenner på ei viss jente som går der. Men de vet at skolen vil straffe dem dersom de gjør noe seksuelt krenkende på skolens område. Dermed venter de til en festival/fest hvor jenten er, og river av henne undertøyet i en feil for å finne ut hvordan hun ser ut "der under". Dette får også de andre folkene rundt den "fornærmede" vitne der og da.

 

Det kan jo ikke være slik at dette kan gå ustraffet forbi selv om dette ikke foregikk på skolens område, og fordi buksen og undertøyet bare hang nede på kneet til denne jenten i to sekunder.

Endret av Oly
Lenke til kommentar

Det skjedde foresten meg en gang, hadde helt glemt det. Riktig nokk var jeg 7-8 år gammel og det var kunn 4-5 folk til stede, så det var ikke så ille. Var en 2 år eldre gutt jeg var redd for som gjorde det, så jeg tok aldri igjen. Ikke får jeg tatt igjen heller, livsstilen hans som allerede da begynte og skinne gjennom førte til hans død. Kunne nesten ønske det var karma fra det han gjorde mot meg som slo til bake, men det var nokk heller opparbeidet karma fra mange andre mye værre hendelser .

Endret av Lord-KGA
Lenke til kommentar
Er jeg den eneste som ser "annen uanstendig atferd" som en bedre innfallsvinkel for å bruke denne paragrafen? Jeg vil hevde at det virkelig er uanstendig å blotte noen foran en haug mennesker.

Det blir et skjønnsspørsmål... Annen uanstendig adferd kan nok muligens falle inn under det, men det blir en konkret vurdering av det enkelte tilfelle, og det blir vanskelig å si noe helt generelt.

 

Ellers gikk den 'annen uanstendig adferd'-delen meg hus forbi. Må slutte å sove mens jeg svarer! ;)

Lenke til kommentar
Er jeg den eneste som ser "annen uanstendig atferd" som en bedre innfallsvinkel for å bruke denne paragrafen? Jeg vil hevde at det virkelig er uanstendig å blotte noen foran en haug mennesker.

 

Fokuset bør være på at det er trakassering/mobbing og ikke på at det er "uanstendig" å vise frem utstyret.

Lenke til kommentar
  • 7 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...