Gå til innhold

gebyr for "uavhentet" vare

Anbefalte innlegg

Yes, men multicom har vært litt snillere da og ofte droppet denne avgiften, enn om man ikke henter pakken på postkontoret... Har ikke erfaring med multicom selv, men to venner har kjøpt egenkonfigurert pc og deretter returnert på angreretten uten å få gebyr for bygging osv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tilvirkningskjøp:

Alle Multicom PC-er (både stasjonære og bærbare) produseres kun på bestilling og etter dine spesifikasjoner. Kjøp av disse produktene regnes derfor som tilvirkningskjøp jf. Angrerettslovens §16 første ledd. Butikken gis her rett til dekning av kostnadene påført for utført arbeid og medgåtte materialer dersom benyttet angreretten etter bestilt av disse produktene.

Kostnaden dekker produksjon, installasjon og testing før utsendelse fra Multicom samt demontering av PC-en etter den er kommet tilbake. Kostnad vil være mellom kr. 800,- og kr. 1.200,- inkl. mva. og trekkes normalt fra beløpet som blir utbetalt til kundens konto ved behandling av returen.

Enkelte bærbare PC-er kan leveres valgfritt med design på skjermlokket. Fakturert kostnad for dette valget blir ikke refundert ved benyttelse av angrerett, alternativt blir den samme kostnaden fakturert ved ikke hentet bestilt vare som har denne egenskapen.

Ut over dette gjelder vanlige betingelser etter lov om angrerett.

Du slipper nok ikke unna dette. Bare til å betale og ta lærdom av det.

Lenke til kommentar
Yes, men multicom har vært litt snillere da og ofte droppet denne avgiften, enn om man ikke henter pakken på postkontoret... Har ikke erfaring med multicom selv, men to venner har kjøpt egenkonfigurert pc og deretter returnert på angreretten uten å få gebyr for bygging osv.

Det kan så være, og det er god service, men du kan ikke hevde noen form for sedvane. Multicom viser også til samme bestemmelse på sine nettsider, så man bør ikke bli overrasket om man må betale dette gebyret, som trådstarter tydeligvis ble.

Lenke til kommentar

For meg er det litt vanskelig å forstå hvordan noen kan bestille en PC forså å ombestemme seg? Tror jeg tenkte meg om i 2 mnd før jeg kjøpte min.. Også i tillegg betale over tusen spenn for at de skal bygge den?! Det er en tredjedel av det PCn min kosta.. Hadde aldri bygd PC før, visste egentlig knapt hva som var skjermkort og HK.. Tok en telf og prata i 5 minutter og satte i gang.. VIPS! :p

Lenke til kommentar

Jeg er klar over det. Det var derfor jeg skreiv "straff". For kunden i denne tråden virker i alle fall deler av summen som en straff etter det jeg har lest.

Edit: Hadde summen vært, la oss si, 300 spenn ville svært mange ha fortsatt med tankeløs shopping. Når summen er 1300 vil man tenke seg litt bedre om og planlegge bedre ved andre gangs gjentakelse.

Endret av Ninjahamster
Lenke til kommentar

Må slenge meg på her og si at det er rimelig naivt å tro at når posten sier at "vi fikser dette" så menes det at de gjør avtaler med avsender som sørger for at du ikke hører noe mer om saken i all fremtid.

Om du brukte angrerett eller ikke har lite med saken å gjøre, den eneste forskjellen er at gjennom bruk av angreretten har ikke butikken krav på kostnader for å sende pakken TIL deg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...