Gå til innhold

gebyr for "uavhentet" vare


Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg bestilte en PC for en stund siden fra multicom.

Jeg leverte pakkeseddelen på posthuset, der fikk jeg beskjed om at de skulle ta seg av saken, og fikse det.

Nå har jeg fått gebyr på 1300kr.

Er det noe jeg kan gjøre for å ikke måtte betale dette?

Tror kanskje posten ikke gjorde det de sa de skulle gjøre...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei.

Jeg bestilte en PC for en stund siden fra multicom.

Jeg leverte pakkeseddelen på posthuset, der fikk jeg beskjed om at de skulle ta seg av saken, og fikse det.

Nå har jeg fått gebyr på 1300kr.

Er det noe jeg kan gjøre for å ikke måtte betale dette?

Tror kanskje posten ikke gjorde det de sa de skulle gjøre...

Hva tror du Posten har gjort da?

 

Tror du skal ta å lese betingelsene fra Multicom, de du godtok da du bestilte. Det er aldri for sent. ;)

 

 

Posten sin feil. Sa de ikke at du måtte betale frakt tilbake på ca 150-200kr? Eller sa de bare "vi fikser det"? :p

Forklar gjerne hva Posten har gjort feil.

Lenke til kommentar

Det posten mener med "vi skal ordne det" er rett og slett at de ordner med at pakken blir sendt i retur. Det du har blitt belastet med er sannssynligvis porto fram/tilbake pluss kostnadene for å bygge PC'n etter dine spesifikasjoner.

Lenke til kommentar

Du kan ikke skylde på posten. Posten Norge distribuerer pakker, ikke avtaler mellom selger og kjøper (annet en postoppkrav og Id kontrakter).

 

Håper selv att du innser att posten mente de skulle sende pakken tilbake og ikke ordne dine avtaler med multicom.

Lenke til kommentar

Hvis du fortsatt skal ha en ny pc kan du jo ringe til Multicom og forklare saken og spørre om de er villig til å trekke fra noe på den summen mot at du kjøper en ny pc der. Du har desverre ikke krav på å få noe av summen slettet da du selv godkjente betingelsene og Posten tar seg kun av frakten, ikke oppgjøret mellom deg og Multicom.

Lenke til kommentar
Jeg leste avtalen, og forstod den.

Vil ikke direkte skylde på posten, men syntes det er litt dårlig at de sier at alt er greit.

Er jo veldig mye penger å betale for ingenting...

Posten har gjort akkurat det de sa de skulle. Returnere pakken din. At du ikke har lest avtalen mellom deg og Multicom er ikke Posten sin feil. Posten tar seg kun av frakten, ingenting annet.

 

Du har ikke betalt for ingenting. Du har betalt for bygging av en datamaskin. At du valgte å gå fra avtalen uten å gi beskjed til selger, må du selvsagt betale for. Multicom har hatt kostnader forbundet med din bestilling, og avtalebrudd. Dermed må du også betale porto fram og tilbake, samt det det koster å plukke delene fra hverandre igjen.

 

Learning by doing. :)

 

Ørjan...

Endret av Orjanp
Lenke til kommentar
Jepp, hadde nok vært smartere å tatt imot den, for så å bruke angreretten.

 

Det ville vel stort sett gå ut på det samme. Når det er tale om tilvirkningskjøp skal kjøper også dekke utført arbeid.

 

§ 16. Oppgjør ved tilvirkningskjøp m.v.

Ved annet fjernsalg enn telefonsalg av varer som skal tilvirkes eller tilpasses spesielt for forbrukeren kan det avtales at tilvirkningen eller tilpassingen påbegynnes før angrefristen løper ut, med den virkning at forbrukeren ved bruk av angreretten betaler for utført arbeid og medgåtte materialer.

Angrerettloven § 16

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...