Banankak1 Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 Hei. Jeg bestilte en PC for en stund siden fra multicom. Jeg leverte pakkeseddelen på posthuset, der fikk jeg beskjed om at de skulle ta seg av saken, og fikse det. Nå har jeg fått gebyr på 1300kr. Er det noe jeg kan gjøre for å ikke måtte betale dette? Tror kanskje posten ikke gjorde det de sa de skulle gjøre... Lenke til kommentar
Haugli Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 Forklare nærmere? Hentet du ikke pakken din og hvorfor? Lenke til kommentar
Banankak1 Skrevet 26. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2009 Jeg ville ikke ha pakken, så jeg tok med pakkeseddelen til posten og sa at jeg ikke ville ha varen, og spurte hva jeg skulle gjør, da fikk jeg beskjed om at de skulle ta seg av saken. Lenke til kommentar
Haugli Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 Posten sin feil. Sa de ikke at du måtte betale frakt tilbake på ca 150-200kr? Eller sa de bare "vi fikser det"? Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 Hvis du har kjøpt en Multicom-pc blir disse bygd på bestilling etter dine spesifikasjoner og da må du betale for tiden de har brukt til bygging og testing. Lenke til kommentar
Banankak1 Skrevet 26. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2009 De sa at de skulle fikse det, jeg spurte om det ikke var et eller annet som jeg skulle gjøre, da svarte de at de skulle ta seg av saken Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 Hei.Jeg bestilte en PC for en stund siden fra multicom. Jeg leverte pakkeseddelen på posthuset, der fikk jeg beskjed om at de skulle ta seg av saken, og fikse det. Nå har jeg fått gebyr på 1300kr. Er det noe jeg kan gjøre for å ikke måtte betale dette? Tror kanskje posten ikke gjorde det de sa de skulle gjøre... Hva tror du Posten har gjort da? Tror du skal ta å lese betingelsene fra Multicom, de du godtok da du bestilte. Det er aldri for sent. Posten sin feil. Sa de ikke at du måtte betale frakt tilbake på ca 150-200kr? Eller sa de bare "vi fikser det"? Forklar gjerne hva Posten har gjort feil. Lenke til kommentar
Haugli Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 Gå til posten, og forklar saken, og ikke til en fjortenåring i posten Er dog usikker på om du er blitt belasted 1300 kr for kun byggingen av pc'en eller dette + frakt og geby for uavhentet vare.. Lenke til kommentar
Banankak1 Skrevet 26. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2009 1300kr for alt sammen, men hva skal jeg gjøre på posten, har det i det hele tatt noe for seg? Er det i det hele tatt noe jeg kan gjøre for å slippe å betale? Kontakte multicom? Gå til posten? Lenke til kommentar
Loko Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 Det posten mener med "vi skal ordne det" er rett og slett at de ordner med at pakken blir sendt i retur. Det du har blitt belastet med er sannssynligvis porto fram/tilbake pluss kostnadene for å bygge PC'n etter dine spesifikasjoner. Lenke til kommentar
Banankak1 Skrevet 26. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2009 Ja, så alt er min feil i saken, da? Er det ikke noe jeg kan gjøre? Hva med å eventuelt sende en mail til dem og forklare saken? Lenke til kommentar
Haugli Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 Altså, det kan godt hende at fraktomsetningene + det muliticom tok for å bygge pcn din havner på stramme 1300kr.. Betal, gråt, lær. Tenk deg om neste gang Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 Vil nok ikke nytte... Lønner seg å lese avtaler iblandt... Lenke til kommentar
Haugli Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 Men for all del, du har ingenting å tape på å klage til Multicom.. /whine litt til dem, så kan det jo hende de er kompis og evt. gir deg avslag eller lignende.. Lenke til kommentar
Banankak1 Skrevet 26. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2009 (endret) Jeg leste avtalen, og forstod den. Vil ikke direkte skylde på posten, men syntes det er litt dårlig at de sier at alt er greit. Er jo veldig mye penger å betale for ingenting... Endret 26. mars 2009 av Hesteburger Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 Jepp, hadde nok vært smartere å tatt imot den, for så å bruke angreretten. Lenke til kommentar
ignoreme Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 Du kan ikke skylde på posten. Posten Norge distribuerer pakker, ikke avtaler mellom selger og kjøper (annet en postoppkrav og Id kontrakter). Håper selv att du innser att posten mente de skulle sende pakken tilbake og ikke ordne dine avtaler med multicom. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 27. mars 2009 Del Skrevet 27. mars 2009 Hvis du fortsatt skal ha en ny pc kan du jo ringe til Multicom og forklare saken og spørre om de er villig til å trekke fra noe på den summen mot at du kjøper en ny pc der. Du har desverre ikke krav på å få noe av summen slettet da du selv godkjente betingelsene og Posten tar seg kun av frakten, ikke oppgjøret mellom deg og Multicom. Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 27. mars 2009 Del Skrevet 27. mars 2009 (endret) Jeg leste avtalen, og forstod den.Vil ikke direkte skylde på posten, men syntes det er litt dårlig at de sier at alt er greit. Er jo veldig mye penger å betale for ingenting... Posten har gjort akkurat det de sa de skulle. Returnere pakken din. At du ikke har lest avtalen mellom deg og Multicom er ikke Posten sin feil. Posten tar seg kun av frakten, ingenting annet. Du har ikke betalt for ingenting. Du har betalt for bygging av en datamaskin. At du valgte å gå fra avtalen uten å gi beskjed til selger, må du selvsagt betale for. Multicom har hatt kostnader forbundet med din bestilling, og avtalebrudd. Dermed må du også betale porto fram og tilbake, samt det det koster å plukke delene fra hverandre igjen. Learning by doing. Ørjan... Endret 27. mars 2009 av Orjanp Lenke til kommentar
Data-Geir Skrevet 27. mars 2009 Del Skrevet 27. mars 2009 Jepp, hadde nok vært smartere å tatt imot den, for så å bruke angreretten. Det ville vel stort sett gå ut på det samme. Når det er tale om tilvirkningskjøp skal kjøper også dekke utført arbeid. § 16. Oppgjør ved tilvirkningskjøp m.v. Ved annet fjernsalg enn telefonsalg av varer som skal tilvirkes eller tilpasses spesielt for forbrukeren kan det avtales at tilvirkningen eller tilpassingen påbegynnes før angrefristen løper ut, med den virkning at forbrukeren ved bruk av angreretten betaler for utført arbeid og medgåtte materialer. Angrerettloven § 16 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå